مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

همه چیز درباره ویندوز 11؛ خداحافظی با ویندوز 10 نزدیک است

همه چیز درباره ویندوز 11

ویندوز 11 که با توجه نسبت به اطلاعاتی که در اختیار گذاشته شده و افشا شده است با این چیزها نشان میدهد که این ویندوز با تغییرات قابل توجهی قرار است در اختیار کاربران گذاشته شود.اما سوالی که پیش می آید این است که آیا این ویندوز می تواند به اندازه قبلی خوب باشد؟ با ما همراه باشید تا همه چیز درباره ویندوز 11 را مورد بررسی قرار دهیم.

همه چیز درباره ویندوز 11

در تابستان امسال شرکت مایکروسافت تصمیم دارد که نسخه جدید ویندوز 11 را به طور رسمی به همه معرفی کند. آنها اعلام کرده اند که در سال 2025 دیگر قادر نخواهند بود که از ویندوز 10 پشتیبانی کند. شرکت مایکروسافت سالی که ویندوز 10 را تولید کرد همان موقع اعلام کرد که که این آخرین نسخه است از این تایم به بعد فقط آن را آپدیت خواهد کرد آن هه هر دوسال یک با.اما میشود گفت که بعد از اینکه اطلاعات ویندوز 11 در اینترنت برملا شد و همگی آن را دیدند نشان دهنده آن است مایکروسافت تصمیم خود را عوض کرده و قصد در تولید ویندوز جدید دارد.

این مطلب را هم ببینید
لپ تاپ گیمینگ ریزر بلید 14 رونمایی شد

ویژگی های ویندوز 11

مایکروسافت در سیستم عامل Windows 11 کاری کرده که اولین چیزی که نظر کاربران را به خود جلب میکند این است که تغییری اساسی در آن انجام داده است.ویندوز 11 با قرار دادن دکمه استارت در وسط صفحه نمایش و آیکون هایی که تغییر داده اند شباهت بسیار زیادی به مک پیدا کرده است.در کنار این تغییرات این امکان هم دارید که اگر از آنها خوشتان نمی آید میتوانید به تنضیمات رفته و آنها را شبیه به قبل کنید.

در این حال بسیاری از المان های که در این ویندوز وجود دارد مثل قسمت نوتیفیکشن ها مانند ویندوز 10 است و تغییری در آن رخ نداده است. قسمت قابل توجه این ویندوز آن است که انیمیشن های این ویندوز کاملا روان تر شده اند. تغییری دیگری که در آن انجام شده است قسمت پخش صدا است که آن هم هنگام باز شدن منو استارت است، و همچنین اپلیکیشن Xbox که داخل خود سیستم و حاشیه های ویندوز ادغام شده است.کاربران در این جا میتوانند از دکمه ایی که در نوار وظیفه است به ویجت های ویندوز دسترسی پیدا کنند.و آیکون های File Explorer نیز تغییر کرده است.

این مطلب را هم ببینید
موس MX Anywhere 3 لاجیتک رونمایی شد

نکته ایی که قابل توجه است وبه آن باید اشاره کرد این است که ویژگی های کنترل پنل و Task Manager در این نسخه است. این اطلاعاتی بود که تا حالا از این ویندوز به دست کاربران رسیده است و بیشتر از این اطلاعاتی داده نشده است ، اما فکر میکنیم که تا هفته آینده اطلاعات بیشتری راجب ویندوز 11 داده بشود.

تاریخ عرضه ویندوز 11

شرکت مایکروسافت در تاریخ سوم تیر 1400 اعلام کرد ویندوز 11 کی بیرون می آید.این نسخه جالب قرار است که در پاییزسال جاری بیرون می آید.قابل توجه است که گفته شود کاربرانی که از ویندز 10 استفاده میکنند میتوانند این ویندوز را به صورت رایگان به سیستم خود ریخته و ارتقا بدهند. البته ممکن است کسی نخواهد که سیستم خود را ارتقا بدهند ام لازم به ذکر است که با توجه به این نکته ویندوز 10 تا سال 2025 بیشتر آپدیت نمیشود بهتر است که سیستم ارتقا شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *