اخبار تکنولوژی

ویندوز 95 بیست و پنج ساله شد

ویندوز 95 بیست و پنج ساله شد

برای نوجوانان امروز باورکردنی نیست که زمانی ویندوز 95 کامل‌ترین تکنولوژی دنیا بوده است. درحالی که در دهه 90 میلادی این مایکروسافت بود که مسیر زندگی انسان‌ها را تغییر داد و کامپیوتر را به خانه‌های مردم آورد. اکنون ویندوز 95 بیست و پنج ساله شد .

ویندوز 95 بیست و پنج ساله شد

درست بیست و پنج سال پیش بود که مردم بسیاری از نیمه شب در جلوی فروشگاه‌هایی نظیر  CompUSA و Best Buy‌ صف کشیده و به انتظار آغاز عرضه سیستم عامل ویندوز 95 یا همان Win 95 بودند. این صفوف طولانی با تحمل شب در بیرون از خانه، نه برای خرید بازی جدید Call of Duty بوده و نه خبری از iPod جدید شرکت اپل و یا هر محصول جنجالی دیگر بود؛ مردم تنها برای خرید جدیدترین سیستم عامل کمپانی مایکروسافت در جلوی فروشگاه‌ها صف کشیده بودند.

این مطلب را هم ببینید
کدها و تنظیمات تلفن پاناسونیک

ویندوز 95 اولین پلتفرمی از سوی مایکروسافت بود که از برنامه‌های توسعه داده شده برای اجرا بر روی تراشه‌های 32 بیتی پشتیبانی می‌کرد و همان‌طور که گفته شد به قابلیتی فراموش نشدنی به نام منوی استارت تجهیز گردید که از طریق دکمه‌ای در گوشه پایین سمت چپ تکسبار قابل دسترس بود. دسکتاپ در این نسخه از ویندوز دچار تغییراتی محسوس شده بود به گونه‌ای که کاربر می‌توانست در آن بر اساس سلیقه خود نرم‌افزار های مختلف با آیکون‌های گوناگون،پوشه‌ها و یا میان‌برهایی را پین کند.

محبوبیت بالای ویندوز 95، فروش خیره کننده‌ای را در پی داشت؛ مایکروسافت تنها در عرض 5 هفته موفق به فروش 7 میلیون نسخه از این سیستم عامل شد. در نظر داشته باشید که در آن دوران، کامپیوتر به مانند امروز مورد استفاده قرار نگرفته و گستردگی آن به مانند دنیای کنونی نبود. به دور از این هیاهو، از آن‌سوی داستان بسیاری از علاقه‌مندان به کامپیوتر در حال انتخاب بین پردازنده‌های Pentium یا 486، هارددیسک‌های IDE یا SCSI، دیسک درایوهایی با سرعت دو برابر و کارت‌های صدای Sound Blaster، با هدف بهره گیری از امکانات ویندوز 95 بودند.

این مطلب را هم ببینید
ایجاد محدودیت برای مسافرت کارمندان گوگل و آمازون بخاطر ویروس کرونا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *