بازی و سرگرمی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

ویژگیهای موس گیمینگ خوب چیست؟

ویژگیهای موس گیمینگ خوب

فرق ماوس گیمینگ با معمولی را می‌توان از دو نقطه نظر طراحی ظاهری و عملکرد بررسی کرد و بهتر است در هنگام خرید یک ماوس گیمینگ به هردو مورد مذکور توجه شود. در این بخش می خواهیم به بررسی ویژگیهای موس گیمینگ خوب بپردازیم.

ویژگیهای موس گیمینگ خوب

نرم افزار موس گیمینگ

نرم افزار های مخصوصی برای هر محصول تهیه می شوند تا بتوان به صورت سفارشی تر از بازی استفاده کرد. در این برنامه امکان تنظیم نور (در صورت وجود)، تنظیم سرعت، سفارشی کردن دکمه و دقت حرکت موس امکان پذیر است. پس در هنگام انتخاب موس حرفه ای گیمینگ، توجه کنید که نرم افزار مناسبی را هم ارائه دهد.

نورپردازی موس گیمینگ

معمولا برخی از موس های بازی از گزینه های روشنایی و نور پردازی استفاده می کنند. این ویژگی هیچ تاثیری روی عملکرد موس ندارد و فقط جنبه زیبایی دارد و مسلما قیمت آن ها نیز بالاتر می باشد.

وزن موس گیمینگ

در خرید کیبورد و موس گیمینگ، این مورد هم بستگی به سلیقه و نظر شما دارد و نمی توان نظری کلی راجب سنگین یا سبک بودن موس داد. البته برخی از مدل ها قابلیت تغییر وزن دارند که قیمت بالایی هم دارند.

محدوده دقت DPI موس گیمینگ

دقت موس ها را به وسیله DPI بیان می کنند که هرچه بالاتر باشد دقیق تر است. موس گیمینگ معمولا بین ۲۰۰ تا ۲۶۰۰ DPI دقت دارند که به وسیله دکمه قابل تنظیم است.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع خطای ۴۰۰ Bad Request در مرورگرها

انواع مختلف موس گیمینگ

قبل از خرید ماوس گیمینگ لاجیتک و.. جالب است بدانید که خود موس های بازی هم انواع مختلفی دارند. این مدل ها بیشتر به خاطر تفاوت نوع بازی های ساخته شده اند. پس اگر شما یک گیمر حرفه ای هستید که بیشتر در یک سبک و ژانر خاص بازی می کنید، پس بهتر است موس مناسب خود را هم انتخاب کنید. در ادامه انواع موس های بازی را معرفی می کنیم.

موس گیمینگ Shooter یا هدفمند

متداول ترین نوع موس های بازی از مدل Shooter می باشند. این موس های به جز دکمه های پایه موس (چپ کلیک، راست کلیک و اسکرول)،کلید های دیگری را در کنار انگشت شصت هم برای تغییر صلاح و هدف گیری و.. دارند. این موس های نسبتا ساده برای اکثر بازی ها خصوصا بازی های Shooter مناسب هستند. در نسخه های حرفه ای تر معمولا دکمه DPI هم تعبیه شده است تا در مواقع نیاز حساسیت و دقیت موس را با زدن این دکمه مثلا در مواقع تک تیر اندازی و.. تغییر دهید.

موس های گیمینگ MOBA یا MMO

موس های بازی سری MOBA یا MMO برای بازی های استراتژیک ساخته شده اند. به طور مثال اگر بازی های آنلاین و چند نفره مانند World of Warcraft, بازی های استراتژی مانند Age of Empires و بازی های MOBA مانند League of Legends و.. را بازی می کنید، بهتر است این مدل را تهیه کنید. در این موس ها علاوه بر سایر قابلیت های معمولی، معمولا ۱۲ دکمه هم برای انگشت شصت طراحی شده اند. این گونه می توانید از قابلیت های مختلف بازی به سرعت بالا استفاده کنید و هر دکمه را برای کاری تعیین کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین ابزارهای ساخت آیکون

موس های گیمینگ Ambidextrous

یکی از مشکلاتی که گیمیر های چپ دست دارند، در دست گرفتن موس است. شرکت های مختلف اقدام به اراه موس های Ambidextrous داده اند که قابلیت استفاده در دو دست را دارد. این موس ها دکمه هایی را در دو طرف دارند که قابل غیر فعالسازی هم هستند.

موس گیمینگ همراه یا Mobile

خیلی از گیمر ها هم از لپ تاپ برای بازی استفاده می کنند و قطعا نیاز به موس مناسب برای حمل دارند. برای این دسته هم موس های بی سیم، کوچکتر از انواع دیگر و قابل حمل طراحی شده است که با آن موس گیمینگ Mobile گفته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *