اخبار تکنولوژی

پیش بینی کاهش درآمد مایکروسافت به دلیل شیوع ویروس کرونا

کاهش درآمد مایکروسافت

دردسرهای ویروس کرونا تمامی ندارد. مدتیست که از شیوع این بیماری در چندین کشور جهان می گذرد و به تازگی ایران هم گرفتار این ماجرا شده است. این بیماری علاوه بر جان و سلامتی انسانها در سراسر جهان، وضعیت اقتصاد وکسب و کارها را نیز به خطر انداخته است  تاثیرات مخربی بر دنیای فناوری داشته است. از جمله این موارد می توان به تعطیلی کارخانه گلکسی سامسونگ، کاهش تولید جهانی لپ تاپ و هم اینک تاثیر آن بر غول تکنولوژی جهان یعنی کاهش درآمد مایکروسافت اشاره کرد.

تاثیر ویروس کرونا در کاهش درآمد مایکروسافت

مایکروسافت ماه گذشته درآمد بخش More Personal Computing در سه ماهه سوم سال مالی که در ماه مارس به پایان می رسد را بین 10.75 تا 11.15 میلیارد دلار تخمین زده بود. این پیش بینی با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا که تاکنون بیش از 82 هزار نفر را مبتلا کرده و 2800 نفر را به کام مرگ کشانده، بسیار خوش بینانه به نظر می رسید. این شرکت با انتشار بیانیه ای اعلام کرد:

«در نتیجه برای سه ماهه سوم سال مالی 2020، به پیش بینی قبلی برای درآمد بخش More Personal Computing دست نخواهیم یافت چرا که سیستم عامل ویندوز و محصولات سرفیس بیشتر از برآوردهای قبلی زیان دیده اند. باقی پیش بینی های ما برای سه ماهه سوم سال مالی بدون تغییر مانده اند.»

همانطور که در ابتدای کقاله گفته شد ، مایکروسافت تنها شرکتی نیست که در پی شیوع ویروس کرونا (کووید-19) آسیب می بیند. اواخر بهمن ماه اپل اعلام کرد که سود این شرکت برای سه ماهه دوم سال 2020 کمتر از رقم پیش بینی شده خواهد بود و احتمال کمبود آیفون در سطح بازارهای بین المللی وجود دارد. سامسونگ نیز چند روز قبل یکی از کارخانه های تولید گلکسی زد فلیپ را به خاطر مثبت اعلام شدن جواب آزمایش یکی از کارکنان، موقتاً تعطیل کرد. البته این کارخانه پس از مدتی دوباره فعالیتش را از سر گرفت.

این مطلب را هم ببینید
مانیتور گیمینگ AORUS FI25F گیگابایت معرفی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *