آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

چند تکنیک ساده برای ادیت عکس که باید یاد بگیرید

تکنیک ساده برای ادیت عکس

ادیت کردن عکس یکی از کارهاییست که این روزها طرفداران زیادی دارد. ابن کار علاوه بر داشتن ابزار و نرم افزار مناسب نیاز دارد تا حتما مهارت ها لازم انجام آن را بلد باشید.  از این رو در این بخش قصد داریم تا چند تکنیک ساده برای ادیت عکس را به شما عزیزان آموزش دهیم.

چند تکنیک ساده برای ادیت عکس

کراپ

اولین تکنیک ضروری ادیت عکس که باید بلد باشید کراپ کردن است زیرا مطمئنا دوست ندارید برای ادیت بخش‌هایی از عکس خودتان که قصد ندارید از آن‌ استفاده کنید وقت بگذارید. اما دقیقا کراپ چیست؟ اینطور به آن فکر کنید: وقتی که می‌خواهید عکس افراد خانواده‌ی خودتان را داخل کیف پولتان نگه دارید، معمولا قسمت‌های اضافی آن را حذف می‌کنید و مهم‌ترین بخش عکس را نگه می‌دارید. شما بخش‌های اضافی عکس را حذف می‌کنید تا مطمئن شوید که تصویر شما به بهترین شکل ممکن دیده می‌شود.

دلایل زیادی برای کراپ کردن یک عکس وجود دارد. با این کار جزئیات ناخواسته عکس را حذف می‌کنید، ترکیب‌بندی نهایی عکس را تقویت می‌کنید و نسبت ابعاد آن را تغییر خواهید داد. جزئیات ناخواسته‌ی تصویر می‌تواند هر چیزی باشد که شما دوست ندارید داخل عکستان وجود داشته باشد. برای مثال ممکن است چیزی داخل عکس شما وجود داشته باشد که حواس بیننده را از آن پرت می‌کند. با استفاده از ابزار کراپ می‌توانید به راحتی این مشکل را برطرف کنید.

این مطلب را هم ببینید
نکات مهم برای عکاسی از غذا

تغییر ابعاد عکس

تغییر ابعاد یکی دیگر از تکنیک های ضروری ادیت عکس می‌باشد. ممکن است برای شما سوال باشد که چرا باید ابعاد عکس خودم را تغییر دهم؟ دوربین‌های امروزی خیلی پیشرفته هستند و عکس‌هایی با میلیون‌ها پیکسل ثبت می‌کنند. به همین خاطر این عکس‌ها ابعاد بسیار بزرگی دارند و در صورتی که بخواهید تصاویر خودتان را در سطح وب آپلود کنید، باید ابعاد آن‌ها را کاهش دهید. پلتفرم‌هایی مثل فیسبوک ابعاد عکس‌ها را بسته به نیاز خودشان کاهش می‌دهند. این کار هم رزولوشن و هم کیفیت عکس را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای کنترل بیشتری روی این موضوع داشته باشید، بهتر است قبل از آپلود عکس، ابعاد آن را با استفاده از نرم‌افزارهای ادیت عکس تغییر دهید.

درک نوردهی

از عبارت نوردهی خیلی در عکاسی استفاده می‌شود اما این عبارت به چه معناست؟ به زبان ساده نوردهی تعیین کننده‌ی این است که عکس شما تا چه اندازه تاریک و یا روشن خواهد بود. اما در زمان عکاسی رسیدن به نوردهی درست ممکن است کار خیلی سختی باشد و برای دسترسی به آن باید تعادل را بین دیافراگم، ایزو و سرعت شاتر حفظ کنید. به بیانی دیگر مقدار نوری که وارد دوربین خواهد شد، حساسیت سنسور دوربین به نور و مدت زمان نوردهی همگی روی روشنایی و تاریکی عکس شما تاثیرگذار هستند. خبر خوب اینکه اگر از نوردهی عکس خودتان رضایت ندارید، می‌توانید با استفاده از ابزارهای موجود در نرم‌افزارهای ادیت عکس عناصر مختلف مربوط به نوردهی را تغییر دهید.

این مطلب را هم ببینید
دوربین کانن EOS 1100D با مدل لنز F/3.5-5.6 IS II

افزایش وضوح تصویر

زمانی که شما وضوح تصاویر خودتان را افزایش می‌دهید، به آن‌ها وضوح و کنتراستی که نیاز دارند داشته باشند را می‌بخشید. با استفاده از این تکنیک ضروری ادیت عکس می‌توانید وضوح لبه‌های تصویر خودتان را افزایش دهید تا باعث هر چه زیبا‌تر شدن آن شوید.

البته برای اینکه به تصاویر خیلی واضح دسترسی داشته باشید نباید خیلی زیاده‌روی کنید. در صورتی که وضوح یک تصویر را بیش از اندازه افزایش دهید ممکن است باعث پیکسله شدن عکس یا افزایش گرین در آن شوید. همچنین برای استفاده از این تکنیک باید تصویر خودتان را با ابعاد دقیق (زوم ۱۰۰%) مشاهده کنید تا بتوانید این کار را به درستی انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *