اخبار تکنولوژی

کرونا باعث خانه نشینی کارمندان فیسبوک، آمازون، گوگل و مایکروسافت شد

کرونا باعث خانه نشینی کارمندان

شیوع ویروس کرونا در جهان و تاثیرات مخرب آن بر روی کسب‌ و کارها‌ی مختلف بر کسی پوشیده نیست. در طی دوماه گذشته بیش از هرچیز اخبار مربوط به این بیماری  تاثیرات آن را می شنویم. بنظر می رسد این ویروس ، طیف گسترده ای از افراد را در سرار جهان خانه نشین کرده است. این موضوع به کمپانی های قدرتمندی از جمله فیسبوک، آمازون، گوگل و مایکروسافت نیز سرایت کرده است. در واقع می توان گفت که کرونا باعث خانه نشینی کارمندان شده است.

کرونا باعث خانه نشینی کارمندان

اوایل همین هفته، تست کرونای یکی از کارکنان آمازون در سیاتل مثبت از آب در آمد و در روز چهارشنبه نیز فیسبوک اعلام کرد یکی از پیمانکارانی که در دفاتر این شرکت واقع در سیاتل کار می کند به کووید ۱۹ دچار شده است.

این مطلب را هم ببینید
معرفی آبگرمکن هوشمند s1 شیاومی

فیسبوک در واکنش به این اتفاق اعلام کرد کارخانه ای که این فرد آخرین بار از آن بازدید کرده را تا پایان هفته تعطیل می کند. این شرکت در بیانیه ای پیرامون این تصمیم اعلام کرد:

ما به کارمندان خود خبر داده ایم و تصمیم داریم به توصیه مقامات بهداشتی کشور برای اولویت دادن به سلامت و ایمنی آنها عمل کنیم.

هر دوی این شرکت ها (یعنی فیسبوک و آمازون) حالا از کارکنان خود در منطقه سیاتل درخواست کرده اند که تا پایان ماه میلادی جاری از خانه کار کنند.

یکی از سخنگویان آمازون نیز در این باره گفت:

ما به کارکنان خود در سیاتل توصیه کرده ایم که در صورت امکان تا پایان ماه میلادی کارهایشان را از منزل انجام بدهند.

گوگل نیز از کارکنان خود خواسته است تا در صورت امکان فعالیت های خود را بصورت دورکاری ادامه دهند. آنهایی که نیاز دارند تا در محل کار حاضر شوند، دست کم ۱.۸ متر از همکارانشان فاصله بگیرند و جلسات کاری رو در رو را تا حد ممکن کوتاه کنند. این شرکت روز چهارشنبه همین هفته اعلام کرد که دو نفر از کارکنانش (یکی در مایکروسافت و دیگری در لینکدین) در واشنگتن به کرونا ویروس جدید مبتلا شده اند.

این مطلب را هم ببینید
می پاور بانک 3 شیائومی رونمایی شد

سخنگویان مایکروسافت در این باره گفت:

ما با مقامات بهداشتی کشور وارد همکاری شده ایم تا پشتیبانی لازم را برای همکاران خود فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *