ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع مشکل شارژ نشدن پاوربانک

رفع مشکل شارژ نشدن پاوربانک

امروزه پاوربانک یکی از گجت های محبوب در میان افراد محسوب می شود. گاهی پیش می‌آید که این وسیله کوچک، ما را سر کار می‌گذارد و با کار نکردن خود، روزمان را به هم می‌ریزد. اگر شما هم با مشکل شارژ نشدن این وسیله مواجه شده اید با ما در این بخش همراه باشید تا روش های رفع مشکل شارژ نشدن پاوربانک را یاد بگیرید.

روش های رفع مشکل شارژ نشدن پاوربانک

شارژ منظم پاوربانک

اگر قصد دارید شارژر پرتابل خود را مدتی کنار بگذارید، مطمئن شوید که دست کم هر سه ماه یکبار آن را شارژ می‌کنید. البته بیشتر مدل‌های جدید، مدارهای مخصوصی دارند که از بیش تخلیه یا Over-Discharge شارژر همراه جلوگیری می‌کنند.

شارژ و تخلیه منظم، بخشی از چرخه طبیعی زندگی پاوربانک‌ها به حساب می‌آید و باید از این بابت، اطمینان حاصل کرد. اگر چاره ای جز مرخصی دادن به شارژر همراه خود ندارید، آن را با شارژ 100 درصد راهی خواب زمستانه کنید. دستگاه های دارای باتری لیتیوم پلیمری، شارژ خود را به کندی از دست می دهند. اما مدل هایی که باتری لیتیوم یونی دارند، هر روز، درصدی از شارژ خود را خالی می کنند. این مدل ها در معرض مشکل Over-Discharge یا دارند؛ رخدادی که پاوربانک را به سادگی غیر قابل استفاده می کند.

این مطلب را هم ببینید
بهترین روترهای بیسیم 2019 را بشناسید

مراقبت از پاوربانک

پرتاب شدن روی سطوح سخت و ضربه دیدن، به سادگی دخل شارژر همراه شما را می‌آورد! این موارد در عین ابطال گارانتی دستگاه، جزو اصلی‌ترین دلایل شارژ نشدن پاوربانک هم به حساب می‌آیند. بنابراین در حفظ و نگهداری از پاور بانک خود، دقت ویژه‌ای داشته باشید. برخی مدل‌های شارژر همراه برند هوکو به همراه کیف پارچه‌ای عرضه می‌شوند که حفاظت از دستگاه را آسان‌تر می‌کند.

کیف هارد دیسک اکسترنال، گزینه بسیار مطلوبی برای جای دادن شارژر همراه است! حتی می‌توانید انواع کابل شارژر را نیز درون این کیف‌ها با دستگاه همراه کنید. اگر به دنبال راهکاری آسان، ارزان و سریع برای حفاظت از شارژر همراه درون کیف یا کوله پشتی خود هستید، می‌توانید به سادگی دستگاه را درون یک جوراب پشمی قرار داده و همراه سایر لوازمتان، نگه دارید.

این مطلب را هم ببینید
رفع مشکل باز نشدن ماشین حساب در ویندوز 10

رعایت دمای کارکرد پاوربانک

پاور بانک‌ها در دمای منفی 20 تا مثبت 85 درجه سانتیگراد زنده می‌مانند. اما این بدان معنا نیست که می‌توان آن‌ها را در این دماها به کار برد. شما می‌توانید شارژر همراه خود را در دماهای صفر تا 45 درجه به کار ببرید. اما با نزدیک شدن به دو سر این طیف، عمر مفید پاوربانک شما کاهش می‌یابد. اگر در مناطق گرمسیری زندگی می‌کنید، باید بدانید که پاوربانک‌ها در این نقاط، عمر مفید کمتری دارند. دلیل این امر هم به ذات باتری‌ها باز می‌گردد.

باتری‌های لیتیومی برای ذخیره انرژی به واکنش‌های شیمیایی وابسته‌اند. در نتیجه قرارگیری آن‌ها در دمای بالا موجب تسریع فرایندهای شیمیایی خواهد شد. توصیه ما به شما این است که هیچ گاه شارژر همراه خود را درون ماشین رها نکنید. این کار به خصوص در فصل گرم ممکن است به دستگاه آسیب وارد کند و موجب نشت یا حتی آتش‌سوزی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *