آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

ترفندهای عکاسی از طبیعت را یاد بگیرید

ترفندهای عکاسی از طبیعت

عکاسی از طبیعت یکی از زیباترین و جذاب ترین ژانرهای عکاسی می باشد که بسیاری از عکاسان به آن علاقه مند هستند. اشتباهاتی زیادی در عکاسی از طبیعت توسط عکاسان انجام می شود. اگر می خواهید ترفندهای عکاسی از طبیعت را یاد بگیرید با ما در این بخش همراه باشید.

ترفندهای عکاسی از طبیعت

سرعت شاتر را با شیشه مشکی پایین نگه‌ دارید

شما می‌توانید تصاویر لانگ اکسپوژر زیادی در زیر نور شدید خورشید با استفاده از یک ترفند ساده ثبت کنید، فیلتر ND که اغلب به شیشه سیاه لقب گرفته‌اند در جلوی لنز شما سوار می‌شوند. آنها از ورود نور زیاد جلوگیری می کنند و دارای قدرت 3 تا 10 مرحله‌ای هستند. این دنیای کاملاً جدیدی از امکان خلاقیت را گشود. بیایید بگوییم قرار گرفتن در معرض مناسب 1/125، f22، ISO 100 را به شما داده است. با این کار، حرکت آب تا حد زیادی فریز می شود. با اضافه کردن 9 مرحله از فیلتر ND، شما می‌توانید همان دیافراگم و ایزو را داشته باشید در عین حال سرعت شاتر را تا 4 ثانیه کاهش دهید. این امر یک جلوه رویایی به تصاویر شما می‌بخشد که قبلاً برای انجام اینکار حتماً نیاز به شرایط نوری کم بود.

این مطلب را هم ببینید
کاربرد گیمبال دوربین در روزمره

شاتر را روی حالت BULB قرار دهید

این ویژگی شگفت انگیز باعث می‌شود در مدت چند دقیقه از سرعت شاتر استفاده شود. با استفاده از این روش، می‌توانید به نتایج شگفت انگیزی برسید، از جمله ثبت مسیر‌ ستارگان. از یک سه پایه و کابل شاتر برای جلوگیری از لرزش‌های احتمالی استفاده کنید و مطمئن باشید که دوربینتان شارژ کافی دارد.

از میان گلبرگ گل‌ها عکاسی کنید

از یک عکس معمولی فراتر بروید. با استفاده از ابزاری که از قبل در اختیار شما است، لایه ای از دید بصری را به عکس‌های منظره خود اضافه کنید. با عکاسی از میان گلبرگ یا برگ می توانید یک رنگ نرم ایجاد کنید. و شما همچنان می توانید سوژه اصلی را در کانون توجه قرار دهید. این روش ساده است اما ظاهری لطیف به همراه دارد. برای این روش خاص، شاید ترجیح می دهید بدون سه پایه شلیک کنید. بدون سه پایه می توانید دوربین را مستقیماً درون گلها قرار دهید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی عکاسی  لنداسکیپ Landscape

از مقداری ایزوی بالا نترسید

هرچند شگفت آور است، یک ISO بالا می تواند برای عکاسی خلاق منظره مفید باشد. این به ویژه در هنگام عکسبرداری بدون سه پایه بسیار کارآمد است. یا وقتی می خواهید شخصی را در قاب قرار دهید. در این موارد سرعت شاتر نمی تواند کندتر از حدود 1/125 باشد تا از لرزش دوربین جلوگیری کند. برای رسیدن به عمق زیاد میدان و روشن نگه داشتن همه چیز، دیافراگم مورد نظر شما باید f11 یا f16 باشد.

با استفاده از پلاریزه راحت باشید

احتمالاً مهم ترین ابزار برای عکاسی در بعد از ظهر پلاریزه دایره‌ای است. برخی ممکن است در اینجا مخالف باشند، اما نیازی به فیلتر فوق العاده بالا نیست. یک مدل پایه از Hoya یا Tiffen به همان اندازه مؤثر خواهد بود. با این کار، می توانید یک آسمان آبی کم رنگ و زیبا ثبت کنید. این امر به ویژه در مورد آسمانی که شامل ابر است صادق است. با این حال، این تکنیک بسیار قدرتمند است، به راحتی می توان از آن برای عکاسی از طبیعت استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *