آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

آموزش عکاسی از حباب

عکاسی از حباب

یکی از سرگرم کننده ترین تفریحات کودکان بازی با حباب هایی می باشد که با استفاده از مواد شوینده به وجود می آید. بیشتر ما در کودکی تجربه ی بازی یا تولید حباب را با صابون داشته ایم. شاید برایتان جالب باشد تا باز هم به دوران کودکی خود برگردید و عکاسی از حباب را تجربه کنید. پس با ما همراه باشید.

عکاسی از حباب

آماده کردن استودیو خانگی

برای به دست آوردن نتایج پایدار شما به یک استودیو خانگی کوچک نیاز دارید. خبر خوب این است که لزوما نیازی نیست از تجهیزات حرفه‌ای و رده بالا برای این کار استفاده کنید. در واقع تنها چیزی که به آن نیاز دارید یک میز، یک سه پایه، یک عدد پس زمینه‌ی ساده و یک منبع نور است. اول از همه میز خودتان را کنار دیوار قرار دهید و سپس پس زمینه (ترجیحا مقوای کاردستی یا پارچه‌ی مشکی) را به شکلی به دیوار بچسبانید که بخشی از آن روی میز قرار بگیرد. اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که سه پایه را جلوی میز خودتان قرار دهید.

این مطلب را هم ببینید
نکاتی برای عکاسی شبکه های اجتماعی

تنظیم لوازم نورپردازی

پس از اینکه استودیو خانگی شما آماده شد زمان آن رسیده است که نورهای خود را در اطراف آن نصب کنید. روش‌های زیادی برای نورپردازی به منظور عکاسی از حباب وجود دارد اما بهترین روش برای انجام آن استفاده از یک سافت باکس و بیوتی دیش است. این منابع نور را به صورت یکدست نرم می‌کنند و نتایج پایداری را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید از فلاش اکسترنال هم برای نورپردازی سوژه و تامین نور کافی استفاده کنید. روی فلاش خودتان یک دیفیوزر نصب کنید و آن را روی یک سه پایه کوچک قرار دهید. سپس می‌توانید از یک مقوای سفید برای منعکس کردن نور به سمت سوژه استفاده کنید.

انتخاب لنز مناسب

شما برای این نوع عکاسی به صورت کلوزآپ عکس می‌گیرید. به همین خاطر بهتر است از یک لنز ماکرو استفاده کنید. در صورتی که چنین لنزی ندارید می‌توانید با استفاده از روش‌های مختلف مثل اکستنشن تیوب یا حلقه معکوس لنز فعلی خودتان را به یک لنز ماکرو تبدیل کنید. این وسایل قیمت خیلی کمی دارند و به راحتی روی لنزهای شما نصب خواهند شد. همچنین می‌توانید از یک لنز تله فوتو هم استفاده کنید. شما باید خیلی از سوژه دور شوید اما امکان گرفتن عکس‌های کلوزآپ را خواهید داشت.

این مطلب را هم ببینید
ترفندهای عکاسی از طبیعت را یاد بگیرید

در صورتی که لنز تله فوتو هم ندارید لنز کیت شما برای این کار کافی است و فقط باید از ماکزیمم فاصله کانونی آن که بسته به نوع برند 55 یا 85 میلیمتر است استفاده کنید. این لنزها نیز مثل یک لنز تله فوتو عمل می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهند که در یک فاصله منطقی زوم کنید. متاسفانه با استفاده از لنزهای معمولی نمی‌توان تضمین کرد که می‌توانید از فاصله مناسب به عکاسی از حباب بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *