اخبار تکنولوژی

اپل هم تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفت

ویروس کرونا

همزمان با شیوع گسترده ویروس خطرناک و کشنده کرونا بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری اعلام کردند که این مسئله برای شرکت‌های تکنولوژی و تولیدکنندگان موبایل در جهان بحران بزرگی را ایجاد خواهد کرد چراکه آنها نیز دیر یا زود تحت تاثیر شیوع این ویروس خطرناک قرار خواهند گرفت. چندی پیش شاهد تعطیلی کارخانه گلکسی سامسونگ بودیم و اینک نوبت به کمپانی اپل است که تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفت.

تاثیر ویروس کرونا بر کمپانی اپل

به گفته «مینگ-چی کو» تحلیلگر شناخته شده اپل، مختل شدن زنجیره تأمین به دلیل شیوع ویروس کرونا، در سه ماهه نخست سال جاری بر روند تولید آیفون 12 تأثیر منفی خواهد گذاشت. طبق آخرین تحقیقات وی، تولید این گوشی از سه ماهه دوم و همزمان با بازگشایی کارخانه ها، رو به بهبودی خواهد رفت. ( گو ) می گوید: کارخانه LG Innotek که در کره جنوبی واقع شده، تأمین کننده ماژول دوربین آیفون 12 است و تعطیلی آن آسیب بزرگی به اپل وارد کرده است. شرکت Genius Electronic Optical نیز که وظیفه تأمین لنز دوربین های این گوشی را بر عهده دارد، در ماه گذشته میلادی صادرات خود را به طور قابل توجهی کاهش داده است.

این مطلب را هم ببینید
تولید گوشی های تاشو هواوی

بر اساس گفته های تحلیلگر این کمپانی، اپل به اندازه یک ماه در انبارهایش قطعه دارد، ولی تولید آیفون 12 در زودترین حالت تا ماه مه آغاز نخواهد شد. البته Dan Ives تحلیلگر شرکت Wedbush، صدور رأی نهایی در مورد تولید آیفون 12 را زود دانسته ولی چندین سناریو پیش بینی کرده است. پیش بینی می شود در بهترین حالت همه شرکت های همکار اپل تا ماه آوریل فعالیت های خود را از سر خواهند گرفت که به تولید بدون وقفه مدل 5G آیفون 12 منجر خواهد شد. عرضه آیفون 9 اما احتمالاً با یک ماه تأخیر، به جای ماه مارس در ماه آوریل شروع خواهد شد.

بنظر می رسد آیفون 12 با تاخیر سه ماهه روانه بازار خواهد شد. بر اساس پیش بینی های «کو»، تولید آیفون 12 تا سه ماهه دوم سال جاری میلادی به روند نیمه عادی بازنخواهد گشت؛ بنابراین پیش بینی Dan Ives تقریباً با پیش بینی های «کو» مطابقت می کند.

این مطلب را هم ببینید
مانیتور ردمی 1A معرفی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *