اخبار تکنولوژی

بدترین های دنیای تکنولوژی در سال 2021

بدترین های دنیای تکنولوژی در سال 2021

امروز می خواهیم در رابطه با این موضوع صحبت کنیم که بدترین های دنیای تکنولوژی در سال 2021 چه چیزهایی بودند. فناوری عالی است، به جز زمانی که می تواند ضرر برساند. خطرناک ترین روندهای فناوری سال 2021 و نحوه تأثیر آنها در حال حاضر را می توانید بررسی کنید. بنابراین اگر می خواهید بیشتر درباره ی بدترین های دنیای تکنولوژی در سال 2021 بدانید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

5 تا از خطرناک ترین روندهای فناوری سال 2021

فناوری با سرعتی سریع در حال پیشرفت است و هیچ نشانه ای از کاهش سرعت را نشان نمی دهد. اما این بدان معنا نیست که همه پیشرفت هایی که در حال انجام است خوب است. در واقع، برخی از برجسته ترین روندهای فناوری در سال 2021 می توانند پیامدهای جدی حریم خصوصی و امنیتی داشته باشند، حتی اگر مستقیماً از آنها استفاده نکنید.

در حالی که متوقف کردن تکامل فناوری مضر به طور کلی دشوار است، شما همچنان می توانید با درک آنها از خطرات روندهای فناوری آینده محافظت کنید.

بدترین های دنیای تکنولوژی در سال 2021

اولین دستیار خانه هوشمند، بلندگوی آمازون اکو بود که در سال 2014 عرضه شد. از آن زمان، برندهای اصلی مختلف محصولاتی مانند Google Home و HomePod اپل را منتشر کردند.

به نوعی، فناوری دستیار خانگی انقلابی در هوش مصنوعی و یکی از کاربردهای فراوان داده های بزرگ و یادگیری ماشین است. با این حال، جنبه حفظ حریم خصوصی استفاده از دستگاه دستیار خانگی قابل بحث است و مشاجرات بین علاقه مندان به حریم خصوصی و شرکت هایی که دستگاه ها را تامین می کنند ادامه دارد.

چه دستگاه هایی مضر تر عمل کرده اند؟

تخمین زده می شود که تقریباً نیمی از خانه ها تا سال 2022 دارای دستیار خانه هوشمند خواهند بود. اما همه حاضر نیستند بیش از 100 دلار برای یک دستیار خانگی شیک از Google یا Amazon خرج کنند. این نیز جزو بدترین های دنیای تکنولوژی در سال 2021 به حساب می آید.

با توجه به اینکه همه می‌خواهند از بلندگوهای هوشمند استفاده کنند، محصولات با قیمت پایین‌تر و کیفیت پایین‌تر جایگاه خود را در بازار پیدا می‌کنند. متأسفانه، مانند بسیاری از دستگاه‌های اینترنت اشیا، بلندگوهای هوشمند اقدامات امنیتی داخلی کمی برای ایمن نگه داشتن شبکه خانگی شما از مزاحمان دارند.

این مطلب را هم ببینید
همه چیز درباره گوشی جدید شیائومی Civi

نرم افزار غیر قابل اعتماد تشخیص چهره

نرم افزار تشخیص چهره از زمان معرفی خود در کمتر از یک دهه پیش، مسیر طولانی را طی کرده است. چندین مزیت مانند ورود بدون رمز عبور با تشخیص چهره را معرفی کرده است و حتی به مقامات کمک کرده تا افراد گمشده را پیدا کنند. بنابراین جزو بدترین های دنیای تکنولوژی در سال 2021 به شمار می آیند.

در شرایط ایده آل (جایی که اکثر سیستم های تشخیص چهره آزمایش می شوند!)، نتایج تقریباً عالی با دقت 99.9 درصد امکان پذیر است. در آزمایش‌ها، برنامه‌های تشخیص چهره اغلب با تصاویر باکیفیت با نور یکنواخت و زوایای واضح چهره ارائه می‌شوند. اما عکس های دنیای واقعی اینگونه نیست.

هنگامی که نور بد معرفی می شود، دقت به شدت کاهش می یابد. همین امر در مورد پوشش های روزانه صورت و تغییراتی مانند آرایش سنگین، موهای صورت، عینک، پیرسینگ صورت و ماسک های پزشکی نیز صدق می کند.

در حالی که نرم افزار تشخیص چهره هنوز می تواند در شرایط ایده آل استفاده شود، این باور که تشخیص چهره خطاناپذیر شده است، نگران کننده است، به خصوص زمانی که از نرم افزارهای درجه پایین برای ردیابی افراد یا گزارش جرم استفاده می شود.

امنیت سایبری که دیگر امن نیست

بدترین های دنیای تکنولوژی در سال 2021 مربوط به امنیت سایبری است. امنیت سایبری موضوع شوخی بردار نیست. برخلاف دستگاه‌های شخصی، یک سیستم خودروی ناامن نه تنها برای اطلاعات و داده‌های شخصی، بلکه برای امنیت فیزیکی شما نیز هزینه خواهد داشت.

ماشین‌های خودران هنوز از اصلی‌ترین وسایل رفت و آمد دور هستند، اما در شهرهای مختلف در سراسر جهان به تعداد نسبتاً زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وسایل نقلیه خودران و نیمه خودران تقریباً همیشه به اینترنت متصل هستند. آنها دائماً خوانش‌های متریک و داده‌ها را از حسگرهایی که در سرتاسر ماشین قرار دارند به یک محیط ابری متمرکز برای تجزیه و تحلیل ارسال می‌کنند.

و در حالی که سازندگان خودرو تمام تلاش خود را برای اطمینان از امنیت خودروها انجام می دهند، هیچ سیستم آنلاین یا آفلاینی 100 درصد امن نیست، همانطور که هک های بی شماری به شرکت های بزرگ در سطح جهانی ثابت شده است.

این مطلب را هم ببینید
هرآنچه از گلکسی s22 اولترا سامیونگ انتظار داریم

دیپ فیک به جریان اصلی تبدیل می شود

دیپ فیکس به عنوان یکی از شگفتی های فناوری مدرن آغاز شد. برای پردازش یک ویدیوی جعلی کوتاه از یک یا چند نفر به حجم عظیمی از داده های بصری و یک رایانه قدرتمند نیاز داشتید. قبل از این، شما باید یک فرد برجسته می بودید، مانند یک سیاستمدار یا یک سلبریتی تا یک دیپ فیک از شما برای انتشار اطلاعات نادرست و خراب کردن شهرت شما ساخته شود. اما دیگر اینطور نیست. و این می تواند جزو بدترین های دنیای تکنولوژی در سال 2021 به شمار می رود.

با فناوری فعلی در دسترس اکثر کاربران آنلاین، هر کسی می‌تواند از هر کسی یک دیپ فیک بسازد. و دیگر نیازی به صدها عکس و فیلم از زوایای متعدد ندارند. در واقع، تعداد انگشت شماری از عکس های پروفایل شبکه های اجتماعی و یک کلیپ ویدیویی کوتاه از یک شخص اکنون برای ایجاد یک دیپ فیک قانع کننده از آنها کافی است.

موضوع دیگری که با رایج شدن دیپ فیک ها به وجود می آید، همزمانی آن با نرم افزار تشخیص چهره است. یک مطالعه اخیر در دانشگاه Sungkyunkwan در کره جنوبی نشان داد که حتی نرم‌افزار تشخیص چهره بسیار معتبر نیز در خطر افتادن به دنبال نمونه‌ای عمیق جعلی است.

سخن پایانی

در این متن سعی کردیم شما را با بدترین های دنیای تکنولوژی در سال 2021 آشنا کنیم. حریم خصوصی در سال 1948 بدون هیچ دلیلی توسط سازمان ملل متحد به عنوان یک حقوق بشر اعلام نشد. حریم خصوصی سنگ بنای آزادی بیان، توانایی یک فرد برای بیان خود، خودمختاری، و توانایی افراد عادی برای زندگی در صلح و حفظ کرامت خود است. با این حال، حریم خصوصی یکی از کمترین حقوق محافظت شده در سطح جهانی است. ناگفته نماند، به نظر می رسد بسیاری از مردم چندان به آن اهمیت نمی دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *