عکاسی با موبایل, عکاسی و فیلم برداری

بهترین دوربین موبایل در سال 2021 را کدام گوشی ها در بازار دارند

بهترین دوربین موبایل در سال 2021

عکاسی با موبایل یکی ازتخصص هاییست که در طی سالهای اخیر بسیار رواج پیدا کرده است. دلیل آن هم افزایش کیفیت دوربین تلفن های همراه هوشمند می باشد. اگر می خواهید بدانید بهترین دوربین موبایل در سال 2021 را کدام گوشی ها در بازار دارند با ما در این بخش همراه باشید.

بهترین دوربین موبایل در سال 2021

Samsung Galaxy S21 Ultra

تقریباً همه کارشناسان حوزه IT معتقدند که امکانات دوربین Samsung Galaxy S21 Ultra فراتر از تمامی تلفن‌های همراه موجود در بازار است و این گوشی فوق‌العاده به عنوان اولین انتخاب عاشقان عکاسی محسوب می‌شود. این گوشی که به تازگی در ماه ژانویه 2021 به بازار معرفی شد، دارای دوربینی با حسگر 108 مگاپیکسلی است که در پشت یک دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و می‌تواند در نور کم عکس‌هایی بسیار زیبا بگیرد.

البته این گوشی دارای سه دوربین دیگر هم هست. یک دوربین 12 مگاپیکسلی با f/2.2 برای عکس‌های خیلی واید و دو دوربین 10 مگاپیکسلی با دیافراگم‌های f/2.4 و f/4.9 برای عکاسی تله‌فوتو که به ترتیب دارای زوم 3X و 10X اپتیکال هستند! البته این زوم اپتیکال با لرزشگیر اپتیکال یا OIS هم همراه شده تا در نور کم دیگر نگران لرزش دست نباشید. علاوه بر این‌ها، دوربین جلوی این دوربین هم یک حسگر 40 مگاپیکسلی برای عکاسی سلفی در اختیارتان می‌گذارد.

iPhone 12 Pro Max

گوشی iPhone 12 Pro Max را می‌توان قوی‌ترین گوشی اپل در دنیای عکاسی و فیلم‌برداری به حساب آورد. نکته جالب درباره دوربین‌های این گوشی، مجموعه‌ای از 12 مگاپیکسل‌ها است! دوربین اصلی این دوربین یک حسگر 12 مگاپیکسل با دیافراگم f/1.6 دارد. دو دوربین دیگر هم هر دو دارای حسگر 12 مگاپیکسل هستند که اولی با دیافراگم f/2.2 و لنز تله‌فوتو با بزرگنمایی اپتیکال 2.5X و دومی با لنز واید و دیافراگم f/2.4 برای عکاسی با زاویه خیلی باز استفاده می‌شود. اما دلیل استفاده از این حسگر در این دوربین، استفاده از مد Night Mode برای عکاسی پرتره است که باعث می‌شود تا عکاسی در شب، با دیافراگم خیلی باز، پس زمینه محو و نور فوق‌العاده و کمترین نویز امکان‌پذیر شود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش عکاسی از لباس برای فروشگاه اینترنتی

کاملاً واضح است که اپل به جای تاکید بر فایل‌هایی با رزولوشن بالا که برای عکاسی پیشرفته کاربرد بیشتری دارد، روی کاربری عمومی و کیفیت بالای عکاسی در نور کم تمرکز کرده است. خصوصاً اینکه در این گوشی از حسگر بزرگتری نسبت به مدل Pro عادی آن استفاده کرده است و قابلیت Night Mode هم برای عکسی با دوربین اصلی و هم برای عکاسی با دوربین Ultra Wide در دسترس است.

Huawei Mate 40 Pro

چند ماهی از معرفی گوشی Huawei Mate 40 Pro به بازار می‌گذرد و با همین زمان کم توانسته خودش را در لیست بهترین گوشی موبایل 2021 جای دهد. اما یکی از دلایلی که انتخاب این گوشی را با کمی شک و تردید همراه می‌کند، درگیری حقوقی شرکت هوآوی با گوگل است که باعث شده تا برخی از امکانات معمول در گوشی‌های اندرویدی که در گوگل پلی در دسترس است، در این گوشی قرار نگیرد. بنابراین بسیار محتمل است که خیلی از کاربران، به دلیل عدم ارتباط با استور اختصاصی هوآوی، از این گوشی چشم‌پوشی کنند.

اما از این مورد بسیار مهم که بگذریم، امکانات عکاسی و فیلم‌برداری این گوشی بسیار چشمگیر است. دوربین اصلی آن می‌تواند با رزولوشن 50 مگاپیکسل و دیافراگم f/1.9 عکس‌های فوق‌العاده‌ای، هم در نور روز و هم در شب ثبت کند. دوربین دوم 12 مگاپیکسلی این گوشی دارای زوم اپتیکال پریسکوپی 5 برابر است و دیافراگم نسبتاً باز f/3.4 هم دارد. ضمناً برای عکاسی در نور کم می‌توانید روی لرزشگیر اپتیکال آن حساب کنید. دوربین سوم (اولترا واید) این گوشی هم 20 مگاپیکسلی است و دیافراگم f/1.8 دارد که برای عکس‌های بسیار باز عالی عمل می‌کند. دوربین جلوی 13 مگاپیکسلی آن هم برای عکاسی سلفی کاملاً مناسب است.

این مطلب را هم ببینید
عکاسی باغ وحش و نکات آن

Google Pixel 5

شاید گوشی Google Pixel 5 را نتوان بهترین چیزی که از گوگل انتظار داشتیم بنامیم، اما قیمت پایین این گوشی، این امکان را فراهم می‌کند تا کیفیت بالای عکاسی و فیلم‌برداری آن، در دسترس سطح بیشتری از کاربران قرار گیرد و بتواند در لیست بهترین گوشی موبایل 2021 جای گیرد.

این گوشی دارای دوربین دوگانه با رزولوشن (به ترتیب) 12.2 و 16 مگاپیکسل و دیافراگم‌های f/1.7 و f/2.2 است. هر دوی این دوربین‌ها دارای فوکوس تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال هستند تا در نور کم هم بتوانید با سرعت بالا فوکوس و عکاسی کنید.

Samsung Galaxy S21 5G

تکنولوژی‌های جدید سامسونگ در دنیای عکاسی و فیلم‌برداری معمولاً چندان ارزان قیمت نیستند. اما دوربین گوشی Samsung Galaxy S21 5G امکانات پیشرفته مدل‌های رده بالای این شرکت را با قیمتی نسبتاً مناسب در اختیار شما قرار می‌دهد. به عنوان مثال این گوشی از ارزان‌ترین گوشی‌های موجود در لیست بهترین دوربین موبایل در سال 2021 است که می‌تواند با رزولوشن 8K و سرعت سینمایی 24 فریم بر ثانیه هم فیلم‌برداری کند.

دوربین سه گانه این گوشی شامل یک دوربین 12 مگاپیکسل با f/2.2، یک دوربین 64 مگاپیکسل با دیافراگم f/2.0 (تله‌فوتو) که زوم 1.1X اپتیکال و 3X هیبریدی دارد، و یک دوربین اولترا واید با رزولوشن 12 مگاپیکسل می‌شود که این آخری به تکنولوژی Super Steady Video هم مجهز شده است.

دوربین اصلی این گوشی نه تنها دارای سیستم فوکوس Dual Pixel PDAF است، بلکه لرزشگیر اپتیکال هم روی آن قرار گرفته تا در نور کم خیالتان بابت فوکوس سریع و دقیق راحت باشد. ضمن اینکه سایز پیکسل‌های این حسگر 1.8µm است و در نور کم، جذب نور فوق‌العاده‌ای دارند و از حسگر‌های معمولی، تصویری با نویز بسیار کمتر را ثبت می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *