بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

تجهیزات ضروری برای شروع عکاسی را بشناسید

تجهیزات ضروری برای شروع عکاسی

امروزه عکاسی به یکی از محبوب ترین مشاغل تبدیل شده است. افراد زیادی هستند که بصورت حرفه ای در این زمینه فعالیت می کنند و برخی در ابتدای راه هستند. عموما هر فردی که می‌خواهد عکاس شود، ابتدا به این فکر می‌کند که اصلا باید عکاسی را از کجا شروع کند؟ آیا نیاز است که حتما تمامی تجهیزات حرفه ای و گران قیمت عکاسی را خریداری کند؟ در این مقاله قصد داریم تا تجهیزات ضروری برای شروع عکاسی را به افرادی که می خواهند این حرفه را شروع کنند معرفی کنیم.

تجهیزات ضروری برای شروع عکاسی

لنز کانن EF 50m f/1.8 STM

این لنز فوق العاده به شما امکان ثبت عکس‌هایی به شدت بهتر را نسبت به لنزهای کیت بی کیفیتی که به همراه دوربینتان دریافت می‌کنید می‌دهد. همچنین از نظر دیافراگم هم به شما کمک می‌کند، با امکان تنظیم دیافراگم تا عدد f/1.8 در شرایط نوری ضعیف بهترین عملکرد را دارد و این لنز را به یکی از تجهیزات ضروری برای عکاسی تبدیل می‌کند. به شدت خرید این لنز را توصیه می‌کنم چون هم ارزان است و هم موثر. البته مراقب باشید، زمانی که تاثیر این لنز در کیفیت را مشاهده کردید تازه شروع عادت شما در خریدن لنزهای جدید است.

این مطلب را هم ببینید
سرعت شاتر در عکاسی

پاوربانک

چه همیشه با تلفن همراهتان عکاسی کنید چه گه گاه، به یک منبع جداگانه برای ذخیره برق نیاز پیدا خواهید کرد. این وسیله که نیاز به یک ارتباط USB دارد توانایی شارژ دوربین ‌های GoPro، تبلت‌ها و حتی برخی از دوربین‌های point-and-shoot را دارد. این دستگاه نرخ شارژدهی بالایی دارد و وزنی کمتر از ۲۰۰ گرم دارد. یکی ازتجهیزات ضروری برای عکاسی است که باید در ذهن داشته باشید.

بند دوربین

تصور کنید که در حال ثبت یک عکس خارق‌العاده منظره هستید و بخاطر خستگی ناشی از نگه‌داشتن دوربین دستتان درد می‌گیرد و ناگهان دوربین از دستتان میفتد. فاجعه است نه؟ خب با بند دوربین دیگر نیازی نیست نگران این موضوع باشید. بند دوربین وسیله‌ای است که به دوربین وصل می‌شود و می‌توانید با استفاده از آن دوربین را به گردنتان وصل کنید. اگر بند دوربین ندارید یکی از تجهیزات ضروری برای عکاسی این گزینه است.

سه پایه

یک بخش مهم در تجهیزات دوربین، سه پایه است. با یک سه پایه شما می‌توانید عکس‌های نوردهی طولانی مدت جذابی ثبت کنید و همچنین ثبات را به باقی تصاویرتان بیاورید تا دیگر شاهد تار شدن عکس‌هایتان نباشید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی دوربین گوپرو هیرو 10

فیلتر پلاریزه

فیلترهای پلاریزه یکی از بهترین و مهم‌ترین تجهیزات برای عکاسان هستند. مطمئن شوید که سایز مناسب لنز خود را سفارش می‌دهید و بدانید که چه نوع فیلتری سفارش می‌دهید، خطی یا دایره‌ای. فیلتر‌های خطی معمولاً باعث گیج شدن فوکوس خودکار دوربین‌های امروزی می‌شوند.

باتری اضافه

زمانی که دوربین مورد نظرتان را خریداری می‌کنید، تنها با یک باتری برای شما عرضه می‌شود. وقتی می‌خواهید به یک سفر طولانی بروید و مدت‌ها از منابع الکتریکی دور باشید، باتری اضافه خیلی ضروری است. اما باتری‌ها ارزان نیستند. داشتن سه عدد باتری کار شما را خیلی راحت‌تر می‌کنند تا اینکه تنها یک باتری داشته باشید. باتری اضافه مخصوصا برای عکاسان منظره خیلی ضروری است.

هارد اکسترنال

هر زمان که تصاویرم را به کامپیوتر انتقال می‌دهم، مطمئن می‌شوم که آن‌ها را روی ‌هارد اکسترنال نیز ذخیره کنم. این به معنی این است که من یک پشتیبان گیری اضافه انجام داده‌ام. از آنجایی که من زیاد سفر می‌کنم و ترجیح می‌دهم با لپ تابم در همان مکان کار کنم، یا به خانه برگردم، من یک‌هارد اکسترنال قابل حمل دارم. این وسیله به هیچ منبع تغذیه‌ای احتیاج ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *