آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

عکاسی از آبشارها و نکات آن

نکات عکاسی از آبشارها

در این مقاله، من چند نکته در عکاسی از آبشارها پیشنهاد می‌ دهم و امیدوارم به شما یاد بدهم که چطور از لوازم دوربین خود هنگام عکاسی از آب متحرک استفاده کنید. در حالی که به نظر یک کار ساده می‌ آید، گرفتن عکس از آبشارها و گرفتن آب به ظاهر نرم ابریشمی می‌ تواند کمی چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر تجهیزات مناسب نداشته باشید. پس در ادامه این مقاله با ما همراه شوید تا تکنیک های عکاسی از این پدیده زیبا را بیاموزید.

هدف شما – سرعت شاتر آهسته

برای اینکه آب صاف به نظر برسد ، باید از سرعت شاتر بسیار آهسته چند ثانیه یا بیشتر استفاده کنید.

سرعت شاتر آهسته باعث ایجاد

  • اثر “شبح” می شود و
  • موضوع را صاف و مبهم

جلوه می دهد.

عکاسی از آبشارها

محو

این دقیقاً همان چیزی است که شما می خواهید. سرعت شاترهای سریع تنها آب جاری را به صورتی خاص نشان م یدهند انگار آب منجمد شده است. و باعث می‌شود که صحنه بسیار عادی به نظر برسد. پس در عکاسی از آبشارها بهتر است سرعت شاتر را آهسته در نظر بگیرید. 

استفاده از سه‌ پایه

اگر می‌ خواهید آب در حال حرکت را ثبت کنید و آن را نرم و محو جلوه دهید، باید از یک سه‌ پایه استفاده کنید، چون ممکن نیست با استفاده از یک دوربین در هنگام استفاده از سرعت شاتر های آهسته، دوربین را نگه دارید. می توانید برای عکاسی از آبشارها دوربین را روی تخته سنگ یا جای دیگر ثابت کنید. اما باز هم به مشکل بر می خورید و امکان لرزش دوربین وجود دارد. پس بهتر است از یک سه پایه یا تری پاد استفاده کنید. اگر این وسیله را تهیه نکرده اید توصیه می کنم در اولین فرصت آن را تهیه نمایید. 

از کمترین ISO استفاده کنید.

هنگامی که دوربین خود را روی سه پایه قرار دهید ، باید روی کاهش سرعت شاتر خود تمرکز نمایید. در عکاسی از آبشارها کم کردن ISO دوربین به کمترین مقدار مانند ISO 100 نه تنها باعث افزایش کیفیت تصویر می شود بلکه سرعت شاتر را نیز کاهش می دهد. به عنوان مثال ، کاهش ISO دوربین از ISO 800 به 100 بر روی DSLR ، سرعت شاتر را با سه توقف کامل کاهش می دهد ، بنابراین اگر در 1/200 ثانیه ثانیه عکس می گرفتید ، با سرعت شاتر به 1/25 از یک به دومین مرحله می رسید.

چگونه عکاسی از آبشارها را انجام دهیم

سبز

دیافراگم را به یک عدد بزرگتر تغییر دهید.

پایین آمدن یا افزایش f استاپ ، میزان نوری که از لنز عبور می کند را کاهش می دهد. اگر سرعت شاتر شما خیلی زیاد است ، در صورت لزوم سعی کنید دیافراگم را به تعداد بیشتری مانند f / 11 یا حتی f / 16 تغییر دهید. اگر نمی خواهید پول را صرف یک فیلتر ND خوب کنید . تغییر دیافراگم آخرین چیزی است که می توانید در دوربین خود امتحان کنید. پس برای عکاسی از آبشارها این تغییر را امتحان کنید.

این مطلب را هم ببینید
اصطلاحات مهم عکاسی با موبایل را بشناسید

از یک فیلتر تراکم خنثی استفاده کنید.

اگر قبلاً سعی کرده اید که ISO دوربین خود را به کمترین میزان کاهش دهید و قبلاً دیافراگم خود را با بزرگترین f / عدد تنظیم کرده باشید و هنوز نتوانستید به چندین ثانیه از قرار گرفتن در معرض نور برسید. به این معنی است که شما به احتمال زیاد در شرایط روشن روز عکس می گیرید. و هنوز هم نور زیادی در لنزها وارد می شود. تنها راه برای کاهش میزان عبور نور از لنز ، استفاده از فیلتر جلوی لنز است که بخش بزرگی از نور ورودی را مسدود می کند.

عکاسی از آبشارها و زیبایی

سفید

  • فیلترهای “ND” یا “تراکم خنثی” به طور خاص برای این منظور طراحی شده اند.

پس برای عکاسی از آبشارها در صورت توان از این فیلتر ها استفاده کنید.

این مطلب را هم ببینید
عکاسی مادون قرمز چیست؟

از لنزهای زاویه دید و تله فوتو استفاده کنید.

برای عکاسی از آبشارها از هر دو لنز

  • زاویه دید عریض و
  • تله فوتو

استفاده کنید.

آبشارهای بلند و قدرتمند می توانند رطوبت زیادی را در هوا ایجاد کنند که ممکن است در جلوی لنز شما فرود بیاید یا حتی به تجهیزات شما آسیب برساند. اگر از لنزهای تله فوتو مانند Nikon 70-200mm f / 2.8G VR II استفاده کنید ، از فاصله دور عکس بگیرید و اگر از لنزهایی با زاویه دید عریض مانند Nikon 16-35mm f / 4.0 VR استفاده می کنید، می توانید در نزدیکی آنها بایستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *