بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی با موبایل, عکاسی و فیلم برداری

معرفی گیمبال اسمو موبایل 3

معرفی گیمبال اسمو موبایل 3
 کمپانی DJI در تابستان ۲۰۱۹ استابلایزر جدیدی را با نام Osmo Mobole 3 به بازار عرضه کرد. این گیمبال موبایل، یک لرزشگیر حرفه است که حالت‌های تصویربرداری جذابی دارد.  اسمو موبایل 3  شما را قادر می‌سازد بدون لرزش و تاری عکس از هر سوژه، کاملا حرفه‌ای با گوشی هوشمند خود فیلم برداری کنید و با برنامه  DJI Mimo به آپشن‌های پیشرفته‌ای دسترسی داشته باشید. این گیمبال نه تنها برای افراد حرفه‌ای مناسب است بلکه برای کسانی که می‌خواهند برای استفاده‌های شخصی از آن بهره ببرند نیز مناسب است. با ما همراه باشید تا بیشتر با این گیمبال جذاب آشنا شوید.

با لرزشگیر موبایل اسمو 3 با لرزش خداحافظی کنید!

این گیمبال دارای سه محور است و به طور چشم‌گیری لرزش را از بین می‌برد و عکس‌های بدون تاری و تثبیت شده  و همچنین فیلم‌های روان را برای شما ثبت می‌کند‌. وزن این گیمبال سبک بوده و شما کمک می‌کند که در هر لحظه‌ای خیلی راحت از آن استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با این گیمبال ویدئوی زیر را ببینید.

طراحی تا شو گیمبال اسمو موبایل ۳

این گیمبال به صورت تاشو طراحی شده است. به گونه‌ای که خیلی راحت می‌توان آن را حمل کرد. با توجه به اینکه وزن این گیمبال فقط 405 گرم است و طراحی تاشو دارد خیلی راحت می‌توانید آن را جمع کرده و داخل کیف خود بگذارید و به گردش بروید.ابعاد تا شده این گیمبال معادل Mm157×130×46 است که خیلی جمع‌وجود است. در حالت استن‌بای نیز حتی اگر گیمبال تا شده باشد نیز می‌توانید از گوشی خود استفاده کنید.

طراحی ارگونومیک گیمبال اسمو موبایل ۳

طراحی این گیمبال به صورت آرگونومی است به گونه‌ای که اگر در طولانی مدت دستگاه را در دست نگه‌دارید خسته نمی‌شوید. همچنین با زاویه ۱۵درجه یک نسبت ایجاد می‌کند که خیلی راحت در دست شما جای می‌گیرد و از استفاده از آن لذت ببرید. با توجه به طراحی حرفه‌ای این گیمبال که دسته آن به راحتی، کاملا در کف دست قرار می‌گیرد دیگر دست شما خسته نمی‌شود.

برنامه DJI Mimo

برای استفاده از این گیمبال می‌توانید از نرم‌افزار DJI Mimo استفاده کنید. با این برنامه خیلی راحت می‌توانید عکس‌ها و فیلم‌هایی را که گرفته‌اید به صورت حرفه‌ای ادیت کنید و به اشتراک بگذارید. با کمک از این اپلیکیشن از قابلیت‌های مختلفی مانند حالت انتقال تصویر، الگوهای آماده و … می‌توانید بهره‌مند شوید.

هر چه قدر می‌خواهید استوری جذاب بگیرید. 

با این گیمبال می‌توانید از هر لحظه فیلم و عکس‌های جذاب تهیه کنید و به راحتی به اشتراک بگذارید. حالت استوری الگوهای از پیش ساخته شده فوق‌العاده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد که با آن‌ها می‌توانید با اضافه کردن حرکت خودکار ، موسیقی و جلوه‌های خاص ، محتوای شما برای چند ثانیه تغییر حالت می‌دهد و جلوه‌ای خاص به خود می‌گیرد.

قالب‌های آماده DJI Osmo Mobile 3

در این گیمبال در حالت استوری، قالب‌های از قبل آماده شده وجود دارد که به کمک آن ها قادریم به صورت اتوماتیک در هر زمان از ویدیو خود جلوه‌های جذاب موزیک و افکت‌های گوناگونی را اضافه کنیم.

ویرایش و اشتراک گذاری سریع در اسمو موبایل ۳

به کمک این قابلیت خیلی راحت می‌توانید پس از گرفتن عکس و فیلم و ایجاد تغییرات لازم در آن مانند استفاده از فیلترها و افکت‌ها و … آن را بدون خروجی گرفتن به آسانی در فضای مجازی به اشتراک بگذارید. دیگر شما نیازی به نرم‌افزارهای ادیت و اشتراک‌گذاری ندارید فقط کافی‌ست با چند کلیک محتوای خود را به اشتراک بگذارید. این ویژگی بسیار مورد استقبال کاربران به ویژه بلاگرها قرار گرفته است. یکی دیگر از قابلیت‌های این محصول این است که تثبیت کننده تصاویر الکترونیکی و گیمبال را بسیار قدرتمند ترکیب می‌کند این ویژگی برای زمانی که  فیلمبرداری فوق لرزشی می‌خواهیم بگیریم بسیار کاربرد دارد.

با یک حرکت فیلم و عکس بگیرید. 

برای گرفتن یک عکس سلفی و یا شروع به ضبط ویدئو تنها کافی‌ست دست‌تان را حرکت دهید. هر دو دوربین دستگاه شما حرکت دست را تشخیص داده و تصویر شما را ثبت می‌کند. از این به بعد با یک حرکت دست به راحتی عکس‌ها و فیلم‌های جذابی چه با دوربین سلفی چه دوربین پشت تهیه کنید.

 حالت Active Track 3.0

از این حالت برای ضبط سوژه‌هایی که سریع  در حرکت هستند با انتخاب سوژه در گوشی خود، دستور ردیابی و دنبال کردن آن سوژه را به گیمبال می‌دهید. گیمبال اسمو موبایل ۳ دارای نسخه سه از اکتیو ترک است که در مقایسه با اکتیو ترک ۲ دقیق‌تر شده است. با این حالت قادر خواهید بود به صورت کاملا روان و مطمئن از سوژه مورد نظر خود فیلم برداری کنید‌.
حالت Active track 3.0 دارای تکنولوژی ردیابی واضح و مطمئن است. زمانی که این حالت فعال باشه سوژه شما بدون لرزش ردیابی و دنبال می‌شود.

حالت Hyperlaps

با کمک یکی از موتور های الکترونیکی و بازو‌هایی که در این گیمبال وجود دارد می‌توانیدتصاویر را کاملا روان ضبط کنید.

حالت پانوراما

برای ضبط صحنه‌های کامل می‌توانید از پانورمای 3در 3 و 180 درجه به صورت خودکار ضبط کنید. این حالت به طور پیاپی ۳ عکس می‌گیرد و آن‌ها را در یک عکس جذاب ترکیب می‌کند.
تصاویر با این قابلیت بسیار چشم‌نواز هستند و بسیاری از افراد طرفدار این نوع عکس هستند.

حالت Timelapse

در این حالت زمان و حرکت را برای ثبت یک تصویر خارق‌العاده متراکم کنید . همچنین از این حالت برای ضبط ویدیوهای جذاب از غروب خورشید یا رشد گیاهان استفاده می‌شود.

حالت حرکت اهسته

با کمک حالت حرکت آهسته می‌توانید همه جزئیات تصویر را ثبت کنید. جزئیاتی که بدون این حالت حتما از دست می‌دادید.

کنترل تک دست

دکمه‌های گیمبال اسمو موبال ۳ به گونه‌ای طراحی شده است که خیلی راحت با یک دست می‌توانید آن را کنترل کنید. با توجه به این ویژگی بر روی کار تسلط بیشتری دارید و در جابه‌جایی آزادی بیشتری دارید.

حالت Handy Convenience

با این گیمبال تنها با فشار دادن دکمه M و یا ماشه‌ای که در پشت آن است خیلی راحت می‌توانید از هر زاویه‌ای عکس‌برداری کنید.
 همچنین قادرید با کمک از دکمه Quick Roll گوشی خود را از افقی به حالت عمودی تبدیل کنید. با کم‌ترین زمان ممکن در هر حالت تصویربرداری کنید.

دکمه کنترل پیشرفته

به کمک جوی استیک ، ترکیب دکمه های بصری و دسترسی به منوی سریع ، بیشتر فعالیت‌ها را با یک دست امکان‌پذیر کرده است. با ترکیب چند دکمه که روی دسته قرار دارد، به منوی تنظیمات رفته و بیشتر فعالیت‌ها را با یک دست انجام دهید.

حالت Dolly Zoom

با کمک Dolly Zoom  می‌توانید یک لمس اضافی ایجاد کنید و جلوه‌های سینمایی به فیلم‌های خود دهید. با کمک دکمه کشویی که در کنار این گیمبال قرار دارد ، سرعت بزرگنمایی تصویر را انتخاب کنید. همچنین در کنار دسته یک دکمه برای لمس اضافه قرار داد که با عقب جلو کردن این دکمه، سرعت بزرگنمایی را تنظیم می‌کنیم.

اسمو موبایل 3Sport Mode

با کمک حالت اسپورت می‌توانید، با سرعت حرکت کنید و مثلا از یک مسابقه فوتبال ، بسکتبال ، حرکت یک سگ فیلم‌هایی بدون لرزش و تاری تولید کنید. این حالت با الگوریتم‌های بهینه طراحی شده است که با آن می‌توانید به راحتی حرکت‌های بسیار سریع را ثبت کنید. آموزش کار با گیمبال DJI Osmo Mobile 3 را میتوانید اینجا بخوانید.
این مطلب را هم ببینید
اهمیت قطبش متقاطع در عکاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *