مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

نرم افزارهای تست عملکرد کامپیوتر در ویندوز را بشناسید

نرم افزارهای تست عملکرد کامپیوتر

استفاده از نرم‌افزارهای بنچمارک، از رایج‌ترین راه‌ها برای ارزیابی و بررسی قدرت انواع سیستم‌ها است. بنچمارک ها به کاربران اجازه می دهند تا دمای پردازنده، قدرت عملکرد کامپیوتر در زمینه های مختلف نظیر توان نمایش فریم بر ثانیه را مشاهده کنند. علاوه بر این، بنچمارک کامپیوتر می تواند مشخص کند که وضعیت دستگاه در چه وضعیتی قرار دارد. اگر می خواهید بهترین نرم افزارهای تست عملکرد کامپیوتر در ویندوز را بشناسید با ما همراه باشید.

نرم افزارهای تست عملکرد کامپیوتر در ویندوز

CPU-Z

با استفاده از این برنامه می توانید اطلاعات کامل و دقیقی از قطعات داخلی کامپیوتر خود به دست بیاورید. نرم افزار یاد شده به شما اجازه می‌دهد که برخی مشخصات مادربورد، رم و کارت گرافیک را نیز مشاهده کنید. به همین دلیل می‌توان گفت این نرم افزار، گزینه‌ای مناسب برای مشاهده وضعیت سخت افزار‌های به کار رفته در کامپیوتر به شمار می‌رود. علاوه بر این شما می‌توانید با استفاده از این نرم افزار و از طریق گزینه Tools اطلاعات مربوط به کامپیوتر را در یک فایل TXT‌ ذخیره کنید.

HWMonitor

نرم افزار HWMonitor نه تنها به صورت گرافیکی وضعیت و اطلاعات مناسبی در رابطه با کامپیوتر در اختیارتان قرار می‌دهد؛ بلکه برای شما این امکان را فراهم می‌کند که بتوانید پارامتر‌های جالبی در زمینه عملکرد قطعات مختلف را مشاهده کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع ارور Element Not Found در ویندوز 10

این پارامتر‌ها شامل میزان توان مصرفی، سرعت فن‌ها، درصد کاربی، سرعت کلاک‌ها و دمای قطعات می‌شود. پارامتر‌هایی که بسیار مهم هستند و می‌توانند اطلاعات مناسبی در زمینه قطعات داخلی کامپیوتر در اختیارتان قرار دهند.

SiSoftware Sandra Lite

این برنامه برای آن دسته از کاربرانی است که اطلاعات جامع و داخلی در رابطه با قطعات داخلی کامپیوتر خود دارند. همچنین نرم افزار یاد شده می‌تواند گزینه‌ای مطلوب برای شرکت‌هایی باشد که قصد دارند آنالیز و بررسی‌های کامل و دقیقی از عملکرد دستگاه‌های خود داشته باشند. با استفاده از این کامپیوتر می‌توانید پهنای باند حافظه کامپیوتر خود را بررسی کنید. همچنین امکان بررسی عملکرد شبکه و بهینه بودن مصرف انرژی را هم خواهید داشت. یکی دیگر از ویژگی‌های کاربردی این نرم افزار این است که از یک پایگاه داده آنلاین برخوردار شده است.

Speccy

این نرم افزار بسیار مورد علاقه گیمرها می باشد. بعد از این که اپلیکیشن را باز می‌کنید، Speccy اطلاعات را به صورت گرافیکی در رابطه با همه قطعات سخت افزار به شما نمایش خواهد داد. همچنین می‌توانید از بخش سمت چپ اپلیکیشن عملکرد تک تک هرکدام از قطعات را به طور دقیق بررسی کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش شخصی سازی نشانگر موس در ویندوز 10

Fraps

این نرم افزار نیز همچون قبلی ، گزینه خوبی برای گیمرهاست. این برنامه به شما اجازه می‌دهد به راحتی بتوانید عملکرد پردازنده گرافیکی در ارائه فریم بر ثانیه یا همان FPS را مشاهده کنید. این اپلیکیشن رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد که باعث می‌شود استفاده از آن آسان باشد.

CineBench

یک برنامه قابل اعتماد که توسط شرکت معروف MAXON تولید شده است. در حالی که بیشتر نرم افزار‌های بنچمارک و تست عملکرد کامپیوتر عملکرد کلی کامپیوتر شما را مورد بررسی قرار می‌دهند؛ CineBench به طور خاص به بررسی عملکرد تک تک هسته‌های CPU می‌پردازد و دیگر خبری از عملکرد ترکیبی GPU و CPU نیست. با استفاده از این تست می‌توانید به طور دقیق عملکرد پردازنده کامپیوتر خود را بررسی کنید.

MSI Afterburner

این نرم افزار به طور خاص تنها برای پردازنده‌های گرافیکی تولید شده توسط MSI کاربرد ندارد و از طرفی می‌توان آن را بهترین نرم افزار برای تحلیل عملکرد پردازنده گرافیکی دانست. Afterburner به کاربران اجازه می‌دهد که سخت افزار خود را اورکلاک کنند و عملکرد آن را به طور دقیق مشاهده نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *