آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

گرفتن عکس های بهتر با هر مدل دوربینی و نکات مربوط به آن

گرفتن عکس های بهتر توسط عکاس

در این مقاله ما می خواهیم بهترین نکات و فنون برای ثبت عکس‌های باشکوه  را برای تان بیان کنیم. لازم نیست بهترین دوربین و لنز را در جهان داشته باشید تا عکس‌های شگفت‌ انگیز و خیره‌کننده  ثبت کنید. برعکس شما می‌توانید این کار را با دوربین موبایل یا حتی دوربین دیجیتال ساده  غیر حرفه‌ای انجام دهید. باید بدانید چه کار کنید. با دانستن این تکنیک ها خواهید دید که عکس‌های شما بدون توجه به نوع دوربینی که در این فرآیند مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیباتر شده‌ است. راز واقعی درون تکنیک‌ های عکاسی و نه خود دوربین قرار دارد. در این رابطه، عکاس حرفه‌ای انگلیسی شان تاکر به ما چند نکته برای ایجاد عکس‌های زیبا آموزش می‌دهد. پس با ما همراه شوید تا نکاتی برای گرفتن عکس های بهتر با هر مدل دوربینی را ارائه کنیم.

اما این نکات چه هستند؟
بیایید با هم ببینیم!

۱. نور خوب را بشناسید!

اول و مهم‌ترین نکته این است که خود تمرین کنید تا نور خوب را به راحتی شناسایی کنید. شما می‌توانید هر روز حتی بدون دوربین هم این کار را تمرین کنید. هر دوربینی نور نزدیک به سوژه را ثبت می‌کند، برخی از دوربین ها عالی و قوی هستند اما برخی ما را در نورپردازی به مشکل می اندازند. ولی نکته این است که ماهیت همیشه نور است. شما باید یاد بگیرید چطور نور خوب را تشخیص دهید و  نور خوب را درک کنید این مهم‌ترین قدم است، چرا که پس از ثبت نور، بقیه کارها آسان خواهد بود.

۲. مرتب سازی تصاویر

نکته بعدی این است که صحنه عکاسی و کادر تصویر خود را مرتب کنید. ساده‌ترین راه روش مرسوم قدیمی است که قانون یک سوم نامیده می‌شود و ما در مقاله ای به توضح جامع آن پرداختیم. برای جمع‌بندی می‌توان مناظر را قبل از عکاسی با دو خط افقی و دو خط عمودی تقسیم بندی کرد تا ۹ مربع را شکل دهد و  منظره را به ۹ قسمت تقسیم کند. در این حالت شما از تمام عناصری که در هر بخش وجود دارند آگاه خواهید بود

قانون یک سوم

۳. در عکاسی محتوا همه چیز است.

این نکته روشن به توضیح زیادی نیاز ندارد. باید از خودتان بپرسید که چرا قصد عکاسی دارید؟ محتوای عکس چیست؟ آیا هیجان انگیزی است؟ آیا برداشتی که از آن عکس  می‌ شود جالب خواهد بود؟  عکس شما می‌تواند توجه دیگران را جلب کند؟ پرسیدن این سوالات باعث می شود تا به راحتی بتوانید محتوای دلخواه خود را برای عکاسی بیابید. عکس شما ممکن است تکراری باشد. اما این نکته چیزی نیست که باعث خسته‌ کننده شدن آن شود. برای غلبه بر ترس خود از این مسئله، باید عکسی بگیرید که داستان ذهنی شما را بازگو می‌ کند. 
گرفتن عکس های بهتر با هر دوربینی

محتوا

۴. پس‌زمینه را نادیده نگیرید.

اگر می‌خواهید عکس کسی یا چیزی را بگیرید، فراموش نکنید که این سوژه تنها چیزی نیست که در تصویر ظاهر خواهد شد. از خودتان بپرسید که چه چیزهایی او را نشان خواهند داد؟ به همه چیز نگاه کنید نه فقط سوژه. اگر شما محیط سوژه خود را مناسب دیدید، به سمت آن حرکت کنید. در غیر این صورت کمی انحراف از زاویه ممکن است کل وضعیت را تغییر دهد. پس‌زمینه تا چه حد روشن یا تاریک است؟ رنگ غالب در آن چیست؟ این قبیل سوالات به شما کمک خواهند کرد که بهترین زاویه را برای ثبت یک عکس انتخاب کنید.

گرفتن عکس های بهتر با دوربین

پس زمینه

۵. به هدف خود از زاویه دیگری نگاه کنید.

ما معمولا می‌بینیم که چه چیزی در مقابل ما قرار دارد و یک عکس از آن می‌گیریم. اما چرا از زاویه دیگری به آن نگاه نمی‌کنید؟ سعی کنید عکس خود را از نقطه‌ای بالاتر یا پایین‌تر بگیرید. تفاوت را خواهید دید. همیشه بیرون از کادر فکر کنید، و موقعیت و زوایای جدیدی برای عکاسی  امتحان کنید. نتیجه شگفت‌انگیز خواهد بود.

این مطلب را هم ببینید
دوربین کانن EOS 1100D با مدل لنز F/3.5-5.6 IS II

۶. ثبت جزئیات

علاوه بر عکاسی از افراد و مکان‌ها، باید به چیزهای کوچکی که بدون توجه از کنارشان می گذرید، نگاه کنید. این سوژه ها همیشه  هستند. چشم‌های خود را آموزش دهید تا به جزئیات خاص توجه کنید. در این صورت می توانید زیبایی چیزهای کوچک را ببینید و عکس برداری کنید.

این ها نکاتی برای گرفتن عکس های بهتر با هر مدل دوربینی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *