ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع مشکل پخش نشدن فیلم در پاورپوینت

رفع مشکل پخش نشدن فیلم در پاورپوینت

همانطور که می دانید پاور پوینت از زیرمجموعه های پرطرفدار نرم افزار آفیس می باشد ، هنگامی که قصد دارید مطلبی را به کسی ارائه یا آموزش دهید این نرم افزار می تواند کمک خوبی به شما در ارائه بهتر مطالب داشته باشد. یکی از امکانات این نرم افزار استفاده از ویدیو در اسلایدها می باشد. اما گاهی کاربران با مشکل عدم نمایش فیلم مواجه می شوند. در این بخش قصد داریم روش های رفع مشکل پخش نشدن فیلم در پاورپوینت را به شما عزیزان آموزش دهیم.

روش های رفع مشکل پخش نشدن فیلم در پاورپوینت

تنظیم Media Compatibility

  1. ابتدا به منوی File بروید و Info را انتخاب کنید.
  2. PowerPoint سازگاری رسانه موجود را می‌سنجد و اعلام می‌کند که با برنامه ناسازگار است.
  3. سپس گزینه Optimize Media Compatibility ظاهر خواهد شد. این گزینه را انتخاب کنید.
  4. اجازه دهید رسانه موجود را اسکن کند. اگر امکان تصحیح سریع آن وجود داشته باشد، مشکل خود به خود برطرف خواهد شد.
  5. اگر Optimize Media Compatibility نتواند مشکل را برطرف کند، حداقل به شما نشان می‌دهد که کجا کار می‌لنگد.
این مطلب را هم ببینید
چند ترفند ساده برای افزایش بهره‌وری لپ‌تاپ‌های کاری

استفاده از برنامه‌ای دیگر

برای حل مشکل پخش نشدن فیلم در پاورپوینت می‌توانید از برنامه Adobe Spark استفاده کنید. این برنامه مانند پاورپوینت است و امکانات زیادی دارد. از این برنامه برای ساخت پست‌های شبکه‌های اجتماعی هم می‌توانید استفاده کنید. امکانات این برنامه به شما کمک می‌کند تا محتوای خود را بهتر ارائه دهید. علاوه بر این، می‌توانید محتوای خود را با Dropbox، Google Photos یا Adobe Creative Cloud ادغام کنید و هر تصویری را در ارائه خود نمایش دهید.

تغییر فرمت ویدیو

یکی دیگر از دلایل مشکل باز نشدن فیلم در پاورپوینت، فرمت آن است. PowerPoint 2010 برای فایل‌های صوتی از فرمت WAV پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین، از فایل‌های MP3 پشتیبانی نمی‌کند. PowerPoint 2016 کمی بهتر از نسخه ۲۰۱۰ است. این نسخه هم از فرمت WAV و هم از فرمت M4A رمزگذاری شده با AAC audio پشتیبانی می‌کند. PowerPoint 2010 از فایل‌های WMA برای فیلم پشتیبانی می‌کند و مابقی را نمی‌توانید در آن پخش کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش شخصی سازی آیکون‌ها در ویندوز ۱۰

نسخه ۲۰۱۶ آن از فایل‌های MP4 رمزگذاری با H.264 video و AAC audio هم پشتیبانی می‌کند. مایکروسافت اعلام کرده است که ویدئوهای Flash ممکن است در نسخه‌های جدیدتر ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ پخش نشوند که در این صورت بهتر است فایل های فلش خود را تبدیل کنید. سایر فرمت‌های مناسب شامل midi، aiff، au، avi، asf، mpeg و swf می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *