مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

معرفی سریع ترین مرورگرهای اندروید

سریع ترین مرورگرهای اندروید

مرورگرهای وب یکی از مهمترین برنامه های هر گوشی اندرویدی است. این روزها مرورگر های زیادی از طریق پلی استور گوگل در دسترس کاربران هستند و سوال اینجاست که بهترین انتخاب از این لیست بلند بالا چه می‌تواند باشد؟ در این بخش با ما همراه باشید تا بهترین و سریع ترین مرورگرهای اندروید را بشناسید.

سریع ترین مرورگرهای اندروید را بشناسید

گوگل کروم (Google Chrome)

امکان ندارد که فهرستی از بهترین مرورگر های اندروید داشته باشیم و یکی از گزینه‌ها به گوگل کروم اختصاص نداشته باشد. در واقع گوگل کروم به عنوان مرورگر اندروید پیش فرض اکثر گوشی‌های اندرویدی شناخته می‌شود و کاربران زیادی هم در دنیا آن را پر سرعت ترین مرورگر اندروید می‌دانند. خوب است بدانید که گوگل در فواصل زمانی کوتاه، مرورگر محبوبش را آپدیت می‌کند و در هر بار به‌روزرسانی ویژگی‌های جدیدی را نیز برایش به ارمغان می‌آورد. علاوه بر این کاربران می‌توانند از نسخه دسکتاپ این مرورگر نیز استفاده کنند و بین لپ تاپ و موبایل خود هماهنگی‌های لازم را برای وبگردی راحت‌تر برقرار کنند.

اپرا (opera)

یکی از قابلیت‌های  درخور توجه مرورگر اپرا حالت data-saver و یا قابلیت کاهش مصرف دیتا است که با استفاده از آن اقدام به فشرده‌سازی فایل‌های ویدیوی آنلاین می‌کند که در نتیجه موجب کاهش مصرف حجم اینترنت شما خواهد شد. از دیگر مزایای مرورگر اندروید اپرا می‌توان به VPN رایگان داخلی آن شاره کرد. مرورگر اندروید اپرا را می‌توان سریعترین مرورگر اندروید دانست. شاید در نگاه اول رابط کاربری آن کمی شما را دچار سردرگمی کند اما مطمئن باشید این حالت زیاد دوام نخواهد داشت. نسخه‌های مختلفی از اپرا برای گوشی‌های اندرویدی وجود دارد. اپرا مینی ( Opera Mini) و اپرا تاچ  که (Opera Touch ) که اپرا مینی بیشتر بر روی کاهش حجم مصرف دیتا از طریق فشرده‌سازی هرچه بیشتر تمرکز دارد و هدف و فلسفه اصلی اپرا تاچ در این است کاربران بتوانند به راحتی با یک دست از آن به خوبی استفاده کنند.

این مطلب را هم ببینید
تجربه سوپردیوایس هواوی در ورزش

موزیلا فایرفاکس (Mozilla Firefox)

درواقع موزیلا فایرفاکس نسخه اندروید از آن دست مرورگرهای اندروید محسوب می‌شود که مکانیزم‌های مخصوص به خود را دارد و از همان موتور Gecko که در نسخه دسکتاپ این بروزر هم موجود است استفاده می‌کند. حالا که اشاره به نسخه دسکتاپ آن کردیم، خوب است بدانید امکان همگام‌سازی اطلاعات مرورگر بین نسخه اندروید و نسخه دسکتاپ فراهم بوده و کاربران می‌توانند در صورت تمایل این ویژگی را فعال کنند. اما عملکرد موزیلا در نسخه اندروید اندکی از کروم در نسخه اندروید ضعیف‌تر است. مزیت اصلی موزیلا در اندروید به کروم این است که فایرفاکس با بسیاری از افزونه‌های طراحی شده برای نسخه دسکتاپ کار می‌کند. این افزونه‌ها عبارتند از از uBlock Origin، افزونه Ghostery، افزونه HTTPS Everywhere، افزونه NoScript، افزونه Privacy Badger و بسیاری دیگر.

DuckDuckGo

DuckDuck Go همچنین یک موتور جستجو است که در وب‌سایتش هیچ اطلاعاتی از کاربران را نگهداری نمی‌کند. با این حساب مرورگر آن هم برای اندروید موجود است. همان‌طور که می‌دانید از هر حرکت وجستجوی ساده‌ی شما در دنیای ناامن اینترنت ردی برجای می‌ماند. اگر امنیت و حفظ حریم خصوصی مهم‌‌ترین دغدغه شما در هنگام وبگردی در اینترنت است قطعا بهترین مرورگر گوشی برای شما DuckDuckGo است . این مرورگر اندرویدی ظاهری مینیمال دارد و فاقد اکثر امکانات جانبی و افزونه‌های دیگر انواع مرورگر اندروید است. که علت این امر تلاش برای حفظ حریم شخصی کاربر است.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین افزونه های دانلود برای کروم

ویوالدی Vivaldi

هنگامی که مرورگر اندروید ویوالدی را باز می‌کنید صفحه خانه یا هوم به شکل متفاوتی از سایر مرورگر های اندروید نمایش داده می‌شود و ویوالدی با ویژگی دسترسی سریع یا spead dail شما را شگفت‌زده خواهد کرد. در توضیح ویژگی دسترسی سریع باید گفت که در صفحه هوم شما آیکون‌های صفحاتی را مشاهده خواهید کرد و به بنا به علاقه و نیاز خود قادر خواهید بود آن‌ها را شخصی‌سازی کنید و البته در بالای صفحه نوار آدرس یا نوار جستجو قرار دارد.ابزار قدرتمند اسکرین شات داخلی مرورگر اندروید ویوالدی این امکان را به کاربر می‌دهد که از یک مقاله یا متن طولانی عکس کلی بگیرد و یا کاربر می‌تواند به دلخواه خود از بخشی از مقاله که بر روی صفحه نمایش داده شده‌است عکس بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *