مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

معرفی مهم ترین فلگ های مایکروسافت اج

مهم ترین فلگ های مایکروسافت اج

مرورگر مایکروسافت اج که اخیراً با استفاده از هسته‌ی مرورگر کروم یا در واقع Chromium بازطراحی شده، قابلیت‌های جدید و جالبی دارد. برخی تنظیمات پیشرفته و ویژگی‌های آزمایشی از طریق صفحه‌ی flags فعال یا غیرفعال می‌شود. در این بخش با ما همراه باشید تا مهم ترین فلگ های مایکروسافت اج را بشناسید.

مهم ترین فلگ های مایکروسافت اج را بشناسید

Force Dark Mode for Web Contents

از حق نگذریم بهترین فلگ موجود در مایکروسافت اج “دارک مود برای محتوای صفحه وب” است که در حال حاضر به راحتی می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. با استفاده از این فلگ نه تنها می‌توانید تم مرورگر را به رنگ تیره دربیاورید بلکه می‌توان کاری کرد تا این تم تیره برای تمامی صفحه‌های وبی که مورد جستجو قرار می‌دهید، اعمال شود. به طور کل این فلگ باعث می‌شود تا دیگر نیازی به استفاده از افزونه‌های سوم شخص نظیر Dark Reader برای تیره کردن تمام صفحات وب نباشد.

Tab Groups

یکی دیگر از بهترین فلگ‌های مایکروسافت اج، Tab Groups است که به کمک آن می‌توانید به ساده‌ترین شکل ممکن تب‌های باز شده در این مرورگر را سازماندهی کنید. در واقع این فلگ برای افرادی که عادت دارند تا همواره تب‌های زیادی را روی مرورگر خود باز نگه دارند، بسیار کاربردی خواهد بود. با فعال گردن فلگ Tab Groups می‌توانید تمامی برگه‌های خود را به صورت کاملاً مجزا طبقه‌بندی کنید. برای مثال می‌توانید یک سری از برگه‌ها را در گروهی به رنگ مشترک قرار دهید تا به راحتی در صورت لزوم بتوانید به گروه موردنظرتان دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید رنگ هر گروه را با توجه به سلیقه خود تعیین کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل پرینت نگرفتن در گوگل کروم

Desktop PWAs Run on OS Login

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که به طور مداوم از برنامه‌هایی نظیر توییتر و اسپاتیفای روی مایکروسافت اج استفاده می‌کنید پس توصیه ما به شما این است که حتماً این فلگ را فعال کنید. با فعال کردن فلگ Desktop PWAs run on OS login تمامی برنامه‌های مبتنی بر مرورگر، شروع به کارکردن در پس زمینه کامپیوتر تان خواهند کرد. همچنین به خاطر داشته باشید که برای فعالیت این برنامه‌ها حتماً احتیاجی نیست که مایکروسافت اج را باز کنید.

Compositor Threaded Scrollbar Scrolling

اگر به خاطر محیط خاص و بی‌نظیر مایکروسافت اج، تجربه جستجو در محیط کلاسیک آن را دوست دارید، ما به شما اطمینان می‌دهیم که روی کرومیوم اج نیز می‌توانید بار دیگر آن را تجربه کنید. برای این‌کار تنها کافیست تا گزینه‌های Compositor Threaded Scrollbar Scrolling و Smooth Scrolling را در بخش فلگ‌ها فعال کرده و شاهد عملکرد نسخه جدید اج درست مانند ورژن کلاسیک آن باشید.

این مطلب را هم ببینید
نحوه فعال سازی قفل تشخیص چهره ویندوز ۱۰ با Windows Hello

Enable Sharing Page via QR Code

اگر دوست دارید به سرعت لینک مورد نظرتان را از طریق کد QR به اشتراک بگذارید، حالا به راحتی مایکروسافت اج این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای استفاده از این فلگ تنها کافیست عبارت Enable Sharing Page via QR Code را در صفحه فلگ مایکروسافت اج جستجو کرده و آن را فعال کنید. بعد از انجام این کار آیکون QR code را در قسمت نوار آدرس مرورگر مشاهده خواهید کرد که درست کنار آیکون بوکمارک قرار گرفته است. با کلیک روی این آیکون به راحتی می‌توانید کد QR مورد نظر خود را با هر کسی که دوست دارید به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *