ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع مشکل پرینت در اکسل

رفع مشکل پرینت در اکسل

گاهی ممکن است با پرینت گرفتن اسناد اکسل با مشکل مواجه شوید. در این بخش با ما همراه باشید تا روش های رفع مشکل پرینت در اکسل را یاد بگیرید.

روش های رفع مشکل پرینت در اکسل

بررسی پرینتر انتخاب شده

حتما مطمئن شوید که برای پرینت گرفتن از صفحه اکسل، پرینتر پیش فرض را انتخاب نموده‌اید. برای این منظور به تب Print در اکسل مراجعه کنید و در ادامه در قسمت Printer منو کشویی را باز کنید. در بین گزینه‌های موجود، پرینتر پیش فرض رایانه خود را انتخاب کنید. اگر نمی‌دانید که پرینتر پیش فرض رایانه شما چیست،‌ کلیدهای ترکیبی Windows key + S را بفشارید. در صفحه باز شده در قسمت جستجو عبارت Printer را وارد کنید. در تب Printer & Scanners می‌توانید پرینتر پیش فرض رایانه خود را مشاهده نمایید.

این مطلب را هم ببینید
گوگل کروم ۸۵ برای کلیه سیستم عامل ها منتشر شد

بررسی متوقف بودن پرینتر

گاهی اوقات برای چاپ یک سند در اکسل نیاز است تا مشکل توقف در پرنیتر را مورد بررسی قرار دهید. برای این منظور ابتدا وارد تنظیمات رایانه خود در ویندوز ۱۰ شوید. در ادامه گزینه Devices را انتخاب نمایید. در ادامه گزینه Devices And Printer را انتخاب کنید. در ادامه روی پرینتر پیش فرض، کلیک راست کنید و گزینه See what’s printing را انتخاب کنید. سپس روی تب Printer کلیک کنید و گزینه Pause Printing را غیرفعال کنید. پس از آن گزینه Use Printer Offline را نیز غیرفعال نمایید.

انتخاب یک Print Area جدید

برخی مواقع انتخاب یک Print Area جدید می‌تواند به حل مشکل پرینت گرفتن اسناد اکسل کمک کند. برای این منظور وارد تب Page Layout در نرم‌افزار اکسل شوید. سپس گزینه Print Area را انتخاب نمایید. در منو باز شده گزینه Clear Print Area را انتخاب کنید. در ادامه به کمک نشانگر موس، سلول‌های جدید اکسل را که باید در خروجی چاپ پرینتر موجود باشند را انتخاب کنید. در ادامه روی گزینه Print Area بزنید و گزینه Set Print Area را انتخاب نمایید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین نرم افزارهای کاهش دهنده حجم فیلم برای کامپیوتر

ذخیره سند اکسل با پسوند XPS

راه‌حل بعدی که می‌تواند در رفع مشکل پرینت در سند اکسل موثر باشد، ذخیره سند به پسوند XPS است. مطابق تصویر زیر در هنگام ذخیره کردن فایل پسوند XPS را انتخاب کنید. در ادامه روی گزینه Save کلیک کنید. در ادامه برای پرینت گرفتن سند اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *