اخبار تکنولوژی

عدم انتشار نسخه جدید مایکروسافت اج بخاطر شیوع کرونا

نسخه جدید مایکروسافت اج

شیوع بیماری کووید ۱۹ که بیشتر با نام ویروس کرونا شناخته می‌شود، در حال حاضر کل جهان تحت تاثیر قرار داده است. ویروس جدید کرونا اثرات مخربی بر فناوری سراسر جهان داشته است؛ بسیاری از شرکت‌ها، کارخانجات خود را تعطیل و سفرهای کاری را ممنوع کرده‌اند و حتی برخی از رخدادهای بزرگ صنعتی لغو شده است. بنظر می رسد در پی شیوع غیرقابل کنترل این بیماری ، مایکروسافت نیز ، انتشار نسخه جدید مایکروسافت اج را به تعویق انداخته است.

انتشار نسخه جدید مایکروسافت اج به تعویق افتاد

به گفته مایکروسافت انتشار نسخه‌ی ۸۱ از مرورگر اج (Edge) را متوقف کرده است. انتشار نسخه‌های جدید مرورگر اج جدید یا هر به‌روزرسانی‌ای برای نرم‌افزارهای دیگر، معمولا مستلزم بررسی‌های امنیتی و آزمایش سازگاری محصول برای اطمینان از این نکته است که عملکرد سیستم‌‌عامل‌ها و اپلیکیشن‌های داخلی وب هنگام اجرای مرورگر یادشده مختل نشود.

این مطلب را هم ببینید
افشای رندرهای رسمی و مشخصات فنی گلکسی S21 FE 5G

به‌علت شیوع بیماری کووید ۱۹، بیشتر مدیران شرکت‌ها به‌احتمال زیاد در این شرایط سخت مشغول مراقبت از خانواده‌ی خود یا رسیدگی به امنیت آن‌ دسته از کارمندانشان هستند که کارهایشان را از خانه انجام می‌دهند. مایکروسافت اعلام کرده است نمی‌خواهد در برهه‌ی خاص کنونی با انتشار نسخه‌ی جدید مرورگر اج، مدیران و کارمندان شرکت‌های IT را زیرفشار بیشتری قرار دهد. ردموندی‌ها این تصمیم را دو روز پس‌از‌آن گرفته‌اند که گوگل با اتخاذ اقدام مشابهی، انتشار نسخه‌ی ۸۱ از مرورگر کروم را به‌مدت نامعلومی به‌تعویق انداخت.

مایکروسافت نیز همانند تیم کروم اعلام کرد مرورگر این شرکت، یعنی اج، همچنان به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت خواهد کرد؛ ولی نسخه‌ی پایدار Edge v81 که با بهبودها و تغییراتی همراه است، تا زمان عادی‌شدن شرایط منتشر نخواهد شد. یکی دیگر از سازندگان مرورگر که باید با واقعیت‌های پیش‌آمده به‌دلیل شیوع ویروس کرونا سازگار شود، شرکت موزیلا است.

این مطلب را هم ببینید
هدفون رفلکت اترنال JBL با نور خورشید شارژ می‌شود

اوایل ماه جاری، موزیلا با انتشار به‌روزرسانی برای نسخه‌ی ۷۴ فایرفاکس اعلام کرد موقتا پروتکل‌های TLS 1.0 و TLS 1.1 را دوباره فعال می‌کند. این اقدام به‌منظور دسترسی کاربران به آن‌ دسته از وب‌سایت‌های مهم دولتی انجام شد که هنوز از پروتکل‌های یادشده استفاده می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *