مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

معرفی بهترین آنتی ویروس ها برای اندروید

بهترین آنتی ویروس ها برای اندروید

با توجه به اینکه بیشتر افراد اطلاعات شخصی را در تلفن‌های هوشمند خود ذخیره می‌کنند داشتن یک لایه محافظتی قوی برای گوشی‌های اندرویدی بسیار ضروری است. در این بخش می خواهیم بهترین آنتی ویروس ها برای اندروید را به شما عزیزان معرفی کنیم.

بهترین آنتی ویروس ها برای اندروید را بشناسید

Avira

Avira یکی از جدیدترین اپلیکیشن‌های آنتی ویروس اندرویدی به حساب می‌آید که در یک سال گذشته رشد بسیار سریعی را تجربه کرده است. این اپلیکیشن همراه با قابلیت‌های بنیادین مانند اسکن دستگاه، محافظت بلادرنگ از دستگاه، اسکن حافظه‌های خارجی SD و انبوهی ویژگی دیگر از راه می‌رسد. این اپلیکیشن ضمنا یک قابلیت تغییر آی‌پی هم دارد که می‌تواند یک لایه امنیتی دیگر به حساب آید.

از دیگر ویژگی‌ها می‌توان به پشتیبانی ضد سرقت، اسکن حریم شخصی، امکان تعیین لیست سیاه و حتی دسترسی به قابلیت‌های ادمین دستگاه اشاره کرد. Avira ضمنا ساختاری بسیار سبک‌وزن‌تر از Norton و امثال آن دارد. ورژن رایگان اپلیکیشن برخی نیازهای کلی را برطرف می‌کند و ورژن پولی در سه رنج قیمت به دستتان خواهد رسید و شامل ابزار تغییر آی‌پی اشاره شده در بالا، قابلیت ساخت پسوورد و دریافت آخرین به‌روزرسانی‌های دیتابیس ویروس می‌شود.

Avast Antivirus

Avast Mobile Security یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های آنتی ویروس روی تمام پلتفرم‌ها به حساب می‌آید. این اپلیکیشن بیش از ۱۰۰ میلیون بار دانلود شده و انبوهی از قابلیت‌های گوناگون دارد. برای مثال می‌توان به قابلیت‌هایی مانند اسکن کلاسیک برای ویروس‌ها، یک قابلیت برای قفل کردن اپلیکیشن‌ها، مسدودسازی تماس‌های تلفنی، پشتیبانی ضد سرقت، مخزنی برای نگهداری تصاویر شخصی و حتی یک فایروال برای موبایل‌های اندرویدی روت شده اشاره کرد. این یعنی Avast ابزاری بسیار عالی ساخته که حتی اگر نیازی به آنتی ویروس نداشته باشید هم نیازهای دیگرتان را برطرف می‌سازد. ورژن رایگان این اپلیکیشن اکثر قابلیت‌ها را در خود جای داده است و در عوض به نمایش تبلیغات می‌پردازد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین نرم افزارهای تبدیل فرمت آهنگ برای ویندوز

AVG Antivirus Free

AVG یک نام بزرگ‌ دیگر در دنیای آنتی ویروس‌ها است. در واقع این اپلیکیشن اساسا مثل Avast است. Avast آنتی ویروس AVG را در سال ۲۰۱۶ میلادی خرید. در نتیجه، تجربه‌ای یکسان از کار با هر دو اپلیکیشن خواهید داشت. می‌توانید موبایل هوشمندتان را اسکن کنید و به همین طریق، آسیب‌پذیری‌های بالقوه را بیابید. این اپلیکیشن از پایش ضد سرقت مبتنی بر گوگل مپس هم پشتیبانی می‌کند، اما بر خلاف Avast خبری از دسترسی به فایروال روی موبایل‌های روت شده نیست. در نتیجه، تفاوت‌ها آن‌قدر هست که بتوانیم آن را به‌عنوان یک اپلیکیشن مجزا از Avast معرفی و پیشنهاد کنیم. فقط مطمئن شوید که از قابلیت‌های مسخره‌ای مانند Phone Boosting استفاده نکنید، چرا که اصلا هیچ کاری انجام نمی‌دهند. اشتراک‌ها و قابلیت‌های پریمیوم AVG درست مانند Avast هستند.

ESET Mobile Security and Antivirus

ESET هم یک نام بزرگ دیگر در دنیای آنتی ویروس‌ها و ابزارهای مقابله با بدافزار است. قابلیت‌های استاندارد و رایج مانند اسکن دستگاه، پشتیبانی ضد سرقت، زمان‌بندی اسکن و غیره را در آن خواهید یافت. پروسه راه‌اندازی اپلیکیشن اما اندکی دردسرساز است. این یکی از معدود اپلیکیشن‌هایی است که از شما یک آدرس ایمیل طلب خواهد کرد. فارغ از این، آنچه ESET ساخته به‌خوبی عمل می‌کند. هنگام نصب اپلیکیشن، یک ماه اشتراک آزمایشی در اختیارتان قرار می‌گیرد و بعد از اتمام آن باید ۱٫۹۹ دلار ماهانه یا ۱۴٫۹۹ دلار سالانه بپردازید. در نهایت باید افزود که این یکی به اندازه Avast یا AVG انبوهی قابلیت ندارد، اما قابلیت‌هایش از CM Security Lite یا Bitdefender بیشتر است.

این مطلب را هم ببینید
در بروزرسانی جدید کروم سه آسیب پذیری مهم رفع شده اند

Malwarebytes Security

Malwarbytes بیشتر از هر چیز روی پلتفرم ویروس به محبوبیت رسیده است، اما ورژن موبایل این آنتی ویروس هم بسیار کاربردی ظاهر می‌شود. این اپلیکیشن یک دیتابیس بسیار بزرگ و به‌روز از ویروس‌ها دارد، امکان مقابله با بدافزارها و باج‌افزارها را فراهم کرده و به پایش مجوزهای دریافتی از سوی دیگر اپلیکیشن‌های موبایل می‌پردازد. جالب‌تر اینکه Malwarebytes حتی‌ می‌تواند به اسکن پیام‌های ارسالی در واتس‌اپ، فیسبوک مسنجر یا پیامک‌ها بپردازد و لینک‌های خطرناک را شناسایی کند. البته که سایر قابلیت‌های کلاسیک مانند اسکن دستگاه را هم در آن خواهید یافت. اپلیکیشن اشاره شده ظاهری زیبا دارد، به‌خوبی کار می‌کند و مثل سایرین سنگین‌وزن نیست. قیمت‌گذاری معقول ۱٫۴۹ دلاری در ماه یا ۱۱٫۹۹ دلاری در سال هم باعث می‌شود که نیاز چندانی به فکر کردن برای خرید Malwarebytes Security نداشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *