مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

معرفی بهترین افزونه های گوگل داکس

بهترین افزونه های گوگل داکس

گوگل داکس یک برنامه رایگان مبتنی بر وب است که می توان در آن به طور آنلاین اسناد و صفحات گسترده را ایجاد، ویرایش و ذخیره کرد. شما می توانید در هر جایی که هستید از طریق یک کامپیوتر که به اینترنت متصل است به این اسناد دسترسی پیدا کنید. در این بخش می خواهیم بهترین افزونه های گوگل داکس را به شما عزیزان معرفی کنیم که باعث عملکرد بهترتان می شوند.

بهترین افزونه های گوگل داکس را بشناسید

Writing Habit

اگر می‌‌خواهید در نوشتن متون انگلیسی مهارت پیدا کنید، Writing Habit یک ابزار مناسب برای رسیدن به چنین هدفی است. این افزونه تعداد کلماتی که می‌نویسید را اندازه‌گیری و ردیابی می‌کند. شما می‌توانید برای آن اهداف روزانه و کلی تعریف کنید و به دنبال دستیابی به آن‌ها باشید.

با نوشتن متون، این افزونه نحوه پیشرفت شما را با اعداد و جداول نشان می‌دهد. این جداول عملکرد شما در ۷ و ۳۰ روز گذشته را به نمایش می‌‌گذارند و البته یک تاریخچه ۱۸۰ روزه هم دارد که می‌توانید نگاهی به متون قبلی خود داشته باشید. بنابراین این افزونه برای افراد غیر انگلیسی زبان که می‌خواهند مهارت نوشتاری خود را بهبود دهند، کاربرد بالایی دارد. این افزونه ایگان است.

این مطلب را هم ببینید
چند ترفند ساده برای افزایش بهره‌وری لپ‌تاپ‌های کاری

Grammarly

زمانی که بخواهید مهارت نوشتاری خود در زبان انگلیسی را بهبود دهید، باید به کلمات و گرامر هم توجه ویژه‌ای داشته باشید. اگر در متون اشتباهات نگارشی داشته باشید، ارزشی برای شما نخواهد داشت. به همین دلیل باید به سراغ افزونه‌ای مناسب بروید که بهترین آن‌ها، Grammarly است. البته این افزونه در حال حاضر تنها برای مرورگرهای مطرح یعنی کروم، فایرفاکس، سافاری و اج مایکروسافت منتشر شده است.

این افزونه به شما کمک می‌کند که به مرور زمان، مهارت نوشتاری خود را افزایش دهید و در هنگام نوشتن، خطا نکنید. اگر برای نوشتن متون انگلیسی از مرورگر استفاده می‌کنید، این افزونه برایتان بسیار کاربردی خواهد بود. این افزونه در حالت پایه رایگان است، اما در نسخه پریمیوم حداقل ۱۱.۶۶ دلار هزینه ماهانه از کاربران می‌گیرد.

ezNotifications for Docs

یکی از مهم‌‌ترین ویژگی‌های گوگل داکس، امکان ویرایش گروهی متون است. اگر به افراد دسترسی دهید، آن‌ها می‌توانند متن را تغییر داده و با یکدیگر کار کنند. اما برخی مواقع با یک سند مهم روبه‌رو هستیم و می‌خواهیم هرگونه تغییری در آن را متوجه شویم.

ezNotifications for Docs یک افزونه کاربردی برای چنین کاری محسوب می‌شود. هرگونه تغییر در متن توسط این افزونه از طریق ایمیل به اطلاع شما می‌رسد، حتی اگر نام این فایل تغییر کند. شما می‌توانید بازه زمانی دریافت نوتیفیکیشن را هم مشخص کنید، ساعتی یا روزانه. این افزونه رایگان است و البته طرح سالانه ۷ دلاری هم دارد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین شبیه ساز های اندروید برای کامپیوتر در سال 2021

Search & Navigate

زمانی که با یک متن طولانی سروکار داشته باشید، پیدا کردن بخش مدنظرتان به یک چالش تبدیل می‌شود. با این حال می‌توانید با افزونه Search & Navigate کار را برای خودتان راحت‌تر کنید. این افزونه جستجوی هر بخشی از سند مانند متد، عناوین، بوکمارک‌ها، تصاویر و جداول را ممکن می‌کند.

زمانی که نوار جانبی را باز می‌کنید، می‌توانید میان لیستی از عناوین، بوکمارک‌ها، تصاویر، جداول و نتایج جستجوها سوییچ کنید. بنابراین اگر با گوگل داکس مشغول نوشتن متن طولانی یا مقاله علمی باشید، این افزونه برایتان کاربردی خواهد بود. این افزونه رایگان است.

Yob – Graph Editor

اگر می‌خواهید با استفاده از داده‌های موجود در فایل خود یک نمودار بکشید، می‌توانید به سراغ افزونه Yob – Graph Editor بروید. این افزونه یک ابزار قدرتمند ویرایش و تحلیل گراف است که مکمل گوگل داکس به حساب می‌آید. در حال حاضر این افزونه تنها در مرورگرهای گوگل کروم و فایرفاکس پشتیبانی می‌شود و البته رایگان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *