اخبار تکنولوژی

معرفی مانیتور 27 اینچی 2kردمی

مانیتور 27 اینچی

امروز می خواهیم در رابطه با مانیتور 27 اینچی صحبت کنیم. مانیتورهای کامپیوتر در طول سال ها تکامل یافته اند و کیفیت تصویر نیز از همین روند پیروی کرده است. در این مقاله، ما توضیح خواهیم داد که مانیتور چیست و انواع مختلفی که می توانید تهیه کنید، شامل چه چیزهایی هستند. همچنین در مورد انواع مختلف و نحوه اتصال آنها به کامپیوتر بیشتر توضیح خواهیم داد. کانکتورها نیز تکامل می یابند تا بتوانند با نیازهای فناوری نمایشگر جدیدتر سازگاری داشته باشند. اگر می خواهید در رابطه با مانیتور 27 اینچی بدانید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

مانیتور چیست؟

مانیتور یک دستگاه نمایشگر مانند صفحه تلویزیون است که سیگنال خروجی گرافیکی را از کارت گرافیک رایانه شما تفسیر و نمایش می دهد و آن را روی صفحه، نمایش می دهد.

مانیتور 27 اینچی

مانیتور یک صفحه نمایش کامپیوتری بصری الکترونیکی است که شامل یک صفحه نمایش، مدار و جعبه ای است که مدار در آن محصور شده است. مانیتورهای رایانه قدیمی از لوله های پرتو کاتدی (CRT) استفاده می کردند که آنها را بزرگ، سنگین و ناکارآمد می کرد. امروزه از مانیتورهای LCD با صفحه تخت در دستگاه هایی مانند لپ تاپ، PDA و رایانه های رومیزی استفاده می شود زیرا سبک تر و کارآمدتر هستند. مانیتور همچنین به عنوان یک صفحه نمایش یا یک واحد نمایشگر بصری (VDU) شناخته می شود. که مانیتور 27 اینچی نیز دارای همین ویژگی ها است.

این به شما امکان می دهد تا رابط نمایشگر را برای تعامل با رایانه با استفاده از وسایل جانبی مختلف مانند ماوس یا صفحه کلید مشاهده کنید.

برای درک بهتر مانیتور، شناختن انواع مختلف آن مفید است.

انواع مختلف مانیتور

فناوری نمایش در برنامه های مختلف با اشتراک فناوری پایه یکسان تکامل یافته است. هر دو صفحه تلویزیون و کامپیوتر با استفاده از CRT خلاء (لوله پرتو کاتدی) شروع به کار کردند.

مانیتورهای CRT

مانیتورهای CRT: این نوع مانیتور برای کار کردن به قدرت و تجهیزات الکترونیکی بیشتری نیاز داشت. بسیاری از مدارهای آنالوگ دست و پا گیر بودند و فضای زیادی را اشغال می کردند. علاوه بر آن، خود CRT به فاصله معینی بین ناحیه صفحه نمایش و تفنگ های الکترونی واقع در انتهای گردنه نیاز دارد. بنابراین جدا از سنگین بودن، حجیم بودن و آسیب رساندن به چشمان شما، در واقع باید زاویه دید مناسبی داشته باشند. که مانیتور 27 اینچی این امکان را فراهم کرده است. نقص آشکار دیگر این واقعیت آشکار است که نمی توان از آن برای مانیتور لپ تاپ استفاده کرد.

این مطلب را هم ببینید
لغو حضور مایکروسافت در GDC 2020 بخاطر کرونا

مانیتورهای LCD

مانیتورهای LCD: مانیتورهای LCD جایگزین CRT شدند. در ابتدا، آنها مشکلات عملکرد مربوط به زمان پاسخگویی داشتند، اما در نهایت، آن مشکلات حل شد. مولکول های کریستال مایع بین دو الکترود قرار می گیرند. مقدار نوری که می تواند از مولکول های کریستال مایع عبور کند با مقدار بار الکتریکی اعمال شده به الکترودها تعیین می شود.

مانیتورهای LCD به نور پس زمینه نیاز دارند تا تصویر را برای ما روشن کنند. این فناوری نور پس زمینه نیز دستخوش تغییرات انقلابی شده است. در ابتدا از CFL (لامپ های فلورسنت فشرده) استفاده می شد. تخته‌های اینورتر که ولتاژ را افزایش می‌دادند تا آنها را تغذیه کنند، غیرقابل اعتماد بودند.

خوشبختانه CFL ها با LED جایگزین شدند. این امر باعث می شود مانیتورهای LCD بسیار قابل اعتمادتر باشند. در ادامه این مقاله به فناوری های مختلف نور پس زمینه خواهیم پرداخت. که مانیتور 27 اینچی آن را دارا است.

انواع متداول پنل های LCD Active Matrix

پنل های IPS: پانل های سوئیچینگ درون هواپیما برای حل زوایای دید ضعیف و رنگ با کیفیت پایین پنل های TN ایجاد شده اند. آنها بیشتر در محیط های حرفه ای استفاده می شوند زیرا در صورت خرابی باید هزینه زیادی را برای تعمیر پرداخت کنید. اما وقتی نوبت به کیفیت تصویر می رسد، نتایج فوق العاده ای را ارائه می دهد. و همین باعث شده که قیمت بالایی داشته باشند و هزینه زیادی برای آن پرداخت شود. زمان پاسخ سریعتر از پانل های VA و کندتر از پانل های TN است.

پنل های TN: پانل های نماتیک پیچ خورده رایج ترین مورد خریداری شده توسط مصرف کنندگان هستند. آنها زمان پاسخگویی معقول را با قیمت مناسب ارائه می دهند.

این مطلب را هم ببینید
رباتی که در ایران معروف شد برای تمیز کاری تلاش می کند نه زنده ماندن

مانیتورهای LED: مانیتورهای دیود ساطع نور در اصل صفحه نمایش های LCD با نور پس زمینه LED برای روشن کردن تصویر LCD هستند. که مانیتور 27 اینچی نیز از همین نوع است.

من شخصاً طرفدار این نام برای این نوع محصول نیستم. اگر واقعاً یک مانیتور از نوع LED است، آیا پیکسل ها نباید توسط خود LED تولید شوند؟ اگرچه، آن فناوری در راه است. سازندگان تلویزیون علاقه خود را به میکرو ال ای دی ها معطوف کرده اند. اینجاست که LED های میکروسکوپی در یک جای مخصوص قرار می گیرند تا پیکسل را تشکیل دهند.

بیشتر درباره مانتیور 27 اینچی ردمی بدانید

ظهور فناوری نمایشگر راه را برای تکامل مداوم مانیتور 27 اینچی هموار کرده است، چه برای رایانه، تلویزیون، دستگاه های تلفن همراه یا هر دستگاهی که دارای نمایشگر باشد. رقبای فعلی برای فناوری سطح بالا که برای دستگاه‌های نمایشگر استفاده می‌شوند عبارتند از Super LCD 3 (SLCD3) و Super AMOLED. لازم به ذکر است که نمایشگرهای LED در واقع فقط نوعی نمایشگر LCD هستند که از چراغ های LED به عنوان نور پس زمینه استفاده می کنند. کیفیت عملکرد یک مانیتور با استفاده از چند عامل کلیدی ارزیابی می شود:

نسبت تصویر: این رابطه طول عمودی به طول افقی مانیتور است (مثلاً 16:9 یا 4:5).

Dot Pitch

Dot Pitch: این فاصله بین هر پیکسل در هر اینچ مربعی است که نمایش داده می شود. هرچه فاصله کمتر باشد، تصاویر واضح تر و واضح تر هستند.

وضوح صفحه نمایش: همچنین به عنوان نقطه در هر اینچ (DPI) شناخته می شود، که تعداد پیکسل در هر اینچ خطی را تعیین می کند. حداکثر تعداد پیکسل ها توسط نقطه تعیین می شود. این تعداد پیکسل هایی را که صفحه نمایش می تواند در خود جای دهد تعیین می کند.

سخن پایانی

امروز درباره مانیتور 27 اینچی صحبت شد. امیدواریم که مطالب برای شما مفید واقع شده باشد. اگر قصد خرید مانیتورهای ردمی را دارید بهتر است از تیم مشاوران ما کمک بگیرید و از تجربه ی تیم ما نهایت استفاده را بکنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *