آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

نکات مهم عکاسی از ابر

عکاسی از ابر

ابرها المان‌های جذاب طبیعی هستند که تغییر فرم ناگهانی آن‌ها می‌تواند سوژه و پرونده‌ای هیجان‌انگیز برای عکاسی‌ باشد. عکاسی از ابر نکات خاص خود را دارد که در این بخش به آموزش آنها می پردازیم.

عکاسی از ابر

ترفندهایی برای شکار ابرهای عالی

نور تصویر را کم کنید. آسمان در طول روز به طرز چشمگیری روشن است. ابرها در معرض گرمازدگی هستند و بی پروا به نظر می رسند. بی‌هوا و بدون شمارش عکس بگیرید و نترسید، شما همیشه می‌توانید بعد از پردازش عکس‌ها، بهترین تصاویر را ایجاد کنید. خلاق باشید، ابرها بسیار انتزاعی هستند و چیزهای جالبی را می‌توانید با آنها امتحان کنید. مراقب چیزهایی که در آسمان است باشید. وقتی یک پرنده یا هواپیما در وسط قاب شما قرار دارد، ممکن است برای شما آزار دهنده باشد. سعی کنید از این چیزها به عنوان پوئن مثبت استفاده کنید و با استفاده ا این المان ها آسمان را خاص و جالب‌تر کنید. حتی اگر آسمان همیشه زیبا باشد، گاهی اوقات باید آن را زیباتر کنید. این کار به‌راحتی در فوتوشاپ قابل انجام است.

این مطلب را هم ببینید
عکاسی در نور کم و توضیحات آن

دلپذیر کردن ابر

آنها می‌توانند صحنه را زیبا و پرانرژی‌تر کنند. ابرهای شاداب با انتهای صاف و سفید در ابرهایی که روی یک پس زمینه آبی روشن دیده می‌شود، این تصویر بسیار زیبا و دلپذیر است. با پیداکردن زاویه مناسب و قرار دادن این ابر‌ها در کادر دوربین، میتوانید این تصویر زیبا را خلق کنید.

ابرهای آنتیک

این ابرها تقریبا کلیشه‌ای شده‌اند اما همچنان می‌توانند در زیبا شدن تصاویر، تاثیر زیادی داشته باشند. ابرهای قدیمی تمایل بیشتر زوایای نرم دارند و کم رنگ‌تر هستند. ممکن است وجود آنها یکنواخت و کسل‌کننده باشد اما شما می‌توانید آنها را به عنوان پس زمینه‌ای زیبا برای ابرهای جدیدتر در نظر بگیرید.

ابرهای تیره

ابرهای تیره با خطوط کمرنگ‌تر و کنتراست کمتر بسیار زیبا هستند اما ناهموارتر دیده می‌شوند. شما می‌توانید با این ابرهای ناهموار، احساس قدرت را به یک عکس اضافه کنید. این ابرها احساس بیننده را برانگیخته میکنند و واقعاً می‌توانند حس تنش را به یک عکس اضافه‌کنند. این ابرها دارای کنتراست بالایی هستند و اغلب بسیار تاریک هستند، اما معمولا میتوانند آسمان قبل از طوفان را به شما نشان‌دهند.

این مطلب را هم ببینید
دوربین عکاسی کانن Canon 77D

خلاقیت در عکاسی از ابر

می‌توانید به راحتی شکل آنها را به طور جالبی تغییر دهید. این تغییر شکل معمولاً بستگی به سبک تصویری دارد که شما میخواهید در نهایت داشته باشید. اما با توجه به اینکه ابرهای انتزاعی بسیار زیاد  هستند، گرفتن تصاویر مختلف از آنها کار بسیار راحتی است.از آزمایش کردن و گرفتن تصاویر در زوایای مختلف نترسید، در ابتدا ممکن است نتیجه های جالبی نگیرید اما با تمرین میتوانید بهترین عکس ها را بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *