ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع ارور ۰x80070057 در ویندوز

رفع ارور ۰x80070057 در ویندوز

بطور معمول فرایند بروزرسانی سیستم عامل ویندوز از طریق Windows Update انجام می شود که متاسفانه گاهی این سیستم با مشکل مواجه است. در این بخش با ما همراه باشید تا نحوه رفع ارور ۰x80070057 در ویندوز را یاد بگیرید.

روش های رفع ارور ۰x80070057 در ویندوز

ایجاد نقطه بازیابی در System Restore

قبل از انجام مراحل زیر توصیه می کنیم که یک نقطه System Restore را ایجاد کنید.

استفاده از Troubleshooter ویندوز

ویژگی Troubleshooter می تواند به سادگی و به صورت خودکار مشکلات احتمالی را شناسایی و رفع کند. برای بررسی روی منوی استارت راست کلیک کرده و System را انتخاب کنید و سپس به بخش Troubleshoot رفته و روی Windows Update کلیک کنید. روی گزینه Run the troubleshooter کلیک کرده و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید. پس از پایان ویندوز را ریستارت کنید.

این مطلب را هم ببینید
پروژه سیستم عامل ویندوز 10 ایکس لغو شد

افزایش فضای ذخیره سازی

آپدیت یا نصب ویندوز به فضای کافی در هارد نیاز دارد. بنابراین باید مطمئن شوید که هارد و حافظه داخلی شما پر نباشد. به طور کلی درایو نصب ویندوز که معمولا C: است باید فضای خالی مناسبی داشته باشد. در غیر اینصورت اقدام به آزاد سازی فضا با حذف برنامه و بازی، عکس و فیلم و.. غیر نیاز کنید و سپس مشکل را تست کنید. همینطور می توانید از ابزار Disk Cleanup نیز استفاده کنید.

قطع دستگاه های جانبی

هر گونه دستگاه جانبی و اکسترنال که اخیرا به کامیپوتر وصل کرده اید، ممکن است باعث بروز خطا شود. بنابراین لوازم غیر ضروری مانند وبکم، چاپگر، هارد اکسترنال، آداپتور وای فای و.. را جدا کنید.

آپدیت درایور

آپدیت نبودن درایور ها نیز می تواند باعث بروز مشکل شود. همچنین اگر اخیرا درایور جدیدی نصب و یا آپدیت کرده اید و مشکل رخ داده است، می توانید آن را حذف و مجدد نصب کنید. برای این کار روی استارت راست کلیک کرده و وارد Device Manager شوید. درایور مورد نظر را انتخاب کرده و Uninstall device را بزنید. پس از آن ویندوز را ریستارت کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین ماوس های 2020

ریستارت کردن سرویس Windows Update

دکمه های Ctrl+R را فشار داده و services.msc را تایپ و اینتر کنید. در لیست Windows Update را پیدا کرده وروی آن راست کلیک کنید. سپس Properties را بزنید. در تب General گزینه Startup را روی Automatic (Delayed Start) تنظیم کنید. اگر حالت Service status روی Stopped بود، Start را بزنید. روی Apply کلیک کرده و ویندوز را ریستارت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *