آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

آموزش عکاسی پرتره از خانواده

عکاسی پرتره از خانواده

عکاسی پرتره یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین سبک های عکاسی می باشد. در این بخش با ما همراه باشید تا نحوه عکاسی پرتره از خانواده و نکات هم مربوط به آن را یاد بگیرید.

ترفندهای عکاسی پرتره از خانواده

به استایل عکاسی دقت کنید

استایل نکته‌ی مهمی برای ثبت عکس‌ها می‌باشد. اکثر عکاس‌ها برای ثبت عکس‌های خیابانی و خبری به استایل دقت چندانی نمی‌کنند و به‌این‌ترتیب عکس‌هایشان وقایع را به‌وضوح تعریف می‌کند. حال اگر استایل نیز در ثبت این عکس‌ها رعایت شود، عکس‌هایی حرفه‌ای و خلاقانه برای پرتره محسوب می‌شوند. برای به‌کارگیری استایل در عکس‌های پرتره‌ از خانواده به تخصص و مهارت بالاتری نیازمندید.

هدف عکس را مشخص کنید

همیشه مراقب نمایش دادن موضوع اصلی در عکس باشید و تصمیم بگیرید که پس‌زمینه برایتان مهم‌تر است یا اشخاص موجود در محیط. هرگز برای ثبت عکس‌های پرتره‌ از خانواده از سوژه‌ی خود نخواهید بایستد و به دوربین لبخند تصنعی بزند. برای ثبت چنین عکس‌هایی تا جایی که می‌توانید از سوژه‌ها و لبخندشان در حالت طبیعی عکاسی کنید.

این مطلب را هم ببینید
نکات مهم عکاسی از ابر

ایجاد ارتباط با سوژه‌ها

ممکن است برای عکاسی پرتره از خانواده‌ی خود کارتان چندان سخت نباشد و به‌راحتی بتوانید با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و نهایتاً عکسی طبیعی و صمیمانه ثبت کنید. اما در مورد مشتری‌ها، معمولاً ایجاد ارتباط سخت‌تر می‌باشد و ممکن است برای برقراری ارتباط با آن‌ها و ثبت عکس‌های طبیعی، به مشکل بربخورید.

صحنه‌ی عکاسی را تنظیم کنید

برای عکاسی باید صحنه را مطابق شرایط دلخواه تنظیم کنید. برای مثال اگر حین عکاسی پرتره از یک کودک هستید که به مطالعه علاقه دارد یا می‌خواهد عکسش خیلی روشن و پرنور ثبت شود، از او بخواهید مطالعه کردن را جلوی دوربین نشان دهد و نور صحنه را نیز زیاد کنید.

سعی کنید عناصر موجود در عکس را مشخص کنید. این بخش شاید سلیقه‌ای باشد. ممکن است کسی ترجیح دهد از کودکان در اتاق شلوغ‌ و پر عروسکشان عکس بگیرد و در پس‌زمینه جزئیات زیادی را در نظر بگیرد. حتی زاویه‌ی عکاسی و ترکیب‌بندی اجزا در پس‌زمینه بسیار مهم است. پس‌زمینه نباید شامل تعداد زیادی عناصر درهم‌ و به‌هم‌ریخته باشد و همچنین زاویه‌ای که از آن عکاسی می‌کنید نیز باید مفهوم خاصی داشته باشد.

این مطلب را هم ببینید
ترفندهایی برای افزایش خلاقیت در عکاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *