بازی و سرگرمی, معرفی بازی

معرفی بهترین بازی های ترسناک داستان محور

بهترین بازی های ترسناک داستان محور

بازی‌هایی داستان محور هستند که در دامنه‌ی انتخاب‌هایمان به ما اجازه‌ی دخل و تصرف در روند داستان را می‌دهند. ژانر ترسناک این دسته از بازی ها طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. اگر میخواهید بهترین بازی های ترسناک داستان محور را بشناسید با ما در این بخش همراه باشید.

بهترین بازی های ترسناک داستان محور را بشناسید

School Days

این بازی در سال ۲۰۰۵ توسط شرکت بازی‌سازی «اُوِر فلو» برای کامپیوترهای شخصی ساخته شد و سپس برای کنسول پلی استیشن ۲ و پی اِس پی پورت شد. «روزهای مدرسه» بر خلاف اسمش که یادآور خاطرات شیرینی برای هرکدام از ما است، فضایی بسیار تاریک و اتفاقات نگران‌کننده و خطرناکی را روایت می‌کند.

شما در بازی روزهای مدرسه در نقش یک دانش‌آموز دبیرستانی به نام ماکوتو ایتو را قرار می‌گیرید که با مادرش زندگی ‌می‌کند. انتخاب‌های بازی خیلی حساس هستند و در صورتی که تصمیم‌های نابه‌جایی در بازی بگیرید سرنوشت وحشتناکی برای این شخصیت رقم می‌خورد. همین انتخاب‌ها و تصمیمات، مسیر بازی را ترسناک می‌کند و جنبه‌های تاریک فضای بازی را به تصویر می‌کشد.

Corpse Party

بازی «کُورپس پارتی» یک بازی قدیمی ترسناک و داستان-محور در دنیای ویدیوگیم است. این بازی ژاپنی اولین بار در سال ۱۹۹۶ به‌عنوان یک بازی مستقل برای سیستم خانگی NEC PC-9800 عرضه شد. کورپس پارتی در سال ۲۰۰۸ برای کامپیوترهای شخصی و در سال ۲۰۱۰ برای پی اس پی هم عرضه شد. همچنین انیمه‌‌ای با همین عنوان از روی بازی اقتباس شده است.

داستان بازی در یک آکادمی به نام «کیساراگی» اتفاق می‌افتد که چند سال پیش میزبان زنجیره‌ای از قتل‌ها بوده است. در این حین دانش‌آموزان آکادمی کیساراگی در آیینی برای برقراری ارتباط با ارواح کشته‌شدگان توسط این ارواح گرفتار می‌شوند. اینجاست که شما باید در بازی با تصمیم‌های درست به فکر نجات و رهایی از این وضعیت باشید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین بازی های اندروید که حتما باید تجربه کنید

Divi Dead

بازی دیگری که از لحاظ تاریخی در لیست بازی‌های ترسناک داستان محور اهمیت دارد، بازی Divi Dead است. این بازی در سال ۱۹۹۸ توسط استودیوی ژاپنی C’s Ware ساخته و ترجمه‌ی بازی به انگلیسی باعث جذب گیمرهای غربی به این سبک شد. بازی Divi Dead بر خلاف شروع در ظاهر ملایمی که دارد، در شرایطی بسیار خشن و وحشتناک و البته دارای محتوای بزرگسالانه است.

در داستان بازی دانش‌آموزی به نام رامارو هیبیکیا از طرف عمویش به‌عنوان جاسوس در مدرسه مأموریت دارد تا اطلاعاتی را به دست آورد. در این مسیر او به‌تدریج گرفتار اتفاقات عجیبی می‌شود که زندگی‌اش را به مخاطره می‌اندازد. بازی Divi Dead را نمی‌توان بی‌عیب و نقص دانست، اما با وجود همه‌ی نقطه ضعف‌ها، نقاط قوت بازی در نهایت پیروز می‌شوند و آن را شایسته‌ی حضور در لیست بهترین‌ها و لایق تجربه‌ شدن می‌کند.

Theresia

«ترِسیا» یک بازی انحصاری برای نینتندو دی اِس بود که در سال ۲۰۰۸ توسط کمپانی WorkJam ساخته شد. در این بازی روان‌شناختی شخصیت اصلی بازی در جست‌وجوی گذشته‌ی خود است، در حالی که داستان بازی در یک کشور با دیکتاتوری نظامی و درگیر جنگ جریان دارد. ترس موجود در بازی یک ترس روان‌شناختی است که به شکل هنرمندانه‌ای با داستان پر رمز و راز بازی عجین شده است و حس تعلیق و بهت را در طول بازی القاء می‌کند.

به‌عنوان قهرمان بازی که دچار فراموشی هستید، باید تلاش کنید پرده از رازهای متعددی بردارید و سرنخ‌های مرتبط با گذشته‌ی خود را دنبال کنید. کمتر بازی در پلتفرم دی اِس به ترسناکی و مرموز بودن ترسیا وجود دارد. هم‌چنین بازی از پتانسیل صفحه نمایش دوگانه‌ی نینتندو دی اِس هم به‌خوبی بهره می‌برد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بازی Brawlhalla

Saya No Uta

بازی Saya No Uta یا در فارسی «آواز سایا» یک بازی با درون‌مایه‌های وحشت لاوکرفتی است که در سال ۲۰۰۳ توسط کمپانی نیتروپلاس برای کامپیوترهای شخصی عرضه شد. این بازی یک تجربه‌ی جنون‌آور و تصویری سورئال با نگاهی تلخ و بی‌رحمانه به ذات انسان است. داستان بازی درباره‌ی یک دانشجوی پزشکی است که بعد از یک تصادف رانندگی دچار آسیب مغزی و نوعی ضایعه به نام آگنوزیا می‌شود. پس از آن دنیای اطراف برای او به دنیایی جهنمی و ناخوشایند با شخصیت‌های پلید و زشت تبدیل می‌شود. در این میان تنها یک شخصیت زیبا با ظاهر انسانی وجود دارد، سایا، دختری که در طول بازی با او همراه خواهید شد.

Kara No Shoujo

این بازی توسط Innocent Grey در سال ۲۰۰۸ برای کامپیوترهای شخصی عرضه شد. این بازی یک داستان انسانی از غم و اندوه، فقدان و وحشت از دست دادن هویت است. مفاهیم نمادین در هسته‌ی داستانی بازی از جذابیت‌ها و نقاط قوت آن است. شخصیت‌هایی که به دنبال کیستی و جایگاه خود در دنیای بازی هستند.

بازی Kara No Shoujo شما را در نقش افسر پلیس سابقی قرار می‌دهد که اکنون به‌عنوان کارآگاه خصوصی فعالیت دارد. در طول بازی گزینه‌های فراوانی برای انتخاب وجود دارند که مسیر‌های متفاوت و گاهی اشتباهی را رقم می‌زنند. ممکن است بارها و بارها در دام انتخاب‌های نابه‌جا بیفتید و بازی را تکرار کنید؛ اما با وجود پیچیدگی‌های بازی، عمق وحشت و هیجان و جذابیت‌های داستانی ما را تا پایان بازی از آن جدا نمی‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *