بازی و سرگرمی, معرفی بازی

معرفی پرحجم ترین بازی های ویدیویی منتشر ‌شده

پرحجم ترین بازی های ویدیویی

بازی های ویدیویی بطور معمول حجم بالایی از فضای دستگاه را اشغال می کنند اما برخی از آنها در مقایسه با بقیه حجم بیشتری نیاز دارند. آثاری که شاید برای نصب برخی از آن‌ها نیازمند خرید یک هارد جدید هستید. در این بخش می خواهیم پرحجم ترین بازی های ویدیویی منتشر ‌شده را به شما عزیزان معرفی کنیم.

پرحجم ترین بازی های ویدیویی منتشر ‌شده را بشناسید

Call of Duty: Warzone

این مقاله را با یکی از نسخه‌های سری محبوب Call of Dutty که در سبک محبوب بتل رویال است یعنی Call of Duty: Warzone آغاز می‌کنیم. یکی از پرحجم ترین بازی های ویدیویی که در ابتدا تنها با یک نقشه به نام Verdansk کار خود را شروع کرد و پس از مدتی نقشه‌ای جدید و همینطور سلاح‌های متنوعی از سری Black Ops و حتی در این اواخر با وارد کردن زامبی‌ها کار خود را ادامه داد. شاید تصور کنید که ۹۵ گیگابایت حجم برای نصب یک بازی آن‌هم در سبک بتل رویال کمی عجیب و غیر منطقی باشد که این موضوع کاملا درست است.

بازی محبوب Fortnite در کنسول ایکس باکس سری ایکس حجمی در حدود ۲۵ گیگابایت دارد که دقیقا در همان کنسولی است که بازی Warzone به فضای ۹۵ گیگابایتی نیاز دارد اما پس از اینکه اولین‌بار بازی را اجرا کنید متوجه چرایی این حجم عظیم بازی می‌شوید. Call of Duty: Warzone یک با بازی بسیار سریع و روان است و همیشه سعی می‌کند این روند پرزرق و برق را به‌صورت مداوم حفظ کند. در حقیقت می‌توان گفت که باتوجه‌به جزئیات زیاد محیط بازی و همینطور داشتن انواع سلا‌ح‌ها و ابزارهای مختلف نباید از این حجم تعجب کرد.

The Elder Scrolls Online

از زمان انتشار بازی The Elder Scrolls Online توسط ZeniMax Online Studios در سال ۲۰۱۴ زمان تقریبا زیادی می‌گذرد. این بازی به‌لطف تعداد زیادی از ‌به‌روزرسانی‌های مختلف و دریافت بسته‌های الحاقی متنوع همچنان به حیات خود ادامه می‌دهد و تیم سازنده بازی می‌خواهد در سال‌های آینده همچنان جهان بازی را گسترش دهند. قبل از عرضه بسته‌های الحاقی مانند Morrowind و Summerset هنوز بسیاری از مناطق بازی اصلی The Elder Scrolls Online توسط بازیکنان کشف نشده بود و تعجبی ندارد که این بازی در فهرست بزرگ‌ترین بازی‌های ویدیویی تاریخ قرار بگیرد. اگر می‌خواهید در جهان عظیم بازی The Elder Scrolls Online غرق و ساعت‌ها مشغول بازی شوید، باید چیزی حدود ۱۰۰ گیگابایت از فضای هارد یا SSD خود را به آن اختصاص دهید.

این مطلب را هم ببینید
چرا اندازه پلی استیشن 5 بزرگ‌تر از حد انتظار است؟

Forza Horizon 4

سری Forza Horizon از استودیوی Playground Games یکی از محبوب‌ترین بازی‌های سبک ریسینگ است که جزییات محیطی شگفت‌انگیزی ارائه می‌کند. بازی Forza Horizon 4 یکی از زیباترین بازی‌هایی است که می‌توانید روی کنسول‌های ایکس باکس و کامپیوتر بازی کنید و دقت به جزئیات در حدی است که می‌توانید حتی نوشته‌های برچسب‌‌های درون اتوموبیل‌ها را به‌راحتی بخوانید. بازی Forza Horizon 4 تا قبل از عرضه بسته‌های الحاقی چون جزیره Fortune و همینطور LEGO Speed Champions بسیار عظیم بود و پس از انتشار این دو بسته جهان بازی بیشتر هم گسترش پیدا کرد. حال برای اینکه بتوانید از تجربه Forza Horizon 4 لذت ببرید باید چیزی در حدود ۹۸ گیگابایت فضا را برای نصب این بازی اختصاص دهید.

Gears 4

بعید به نظر می‌رسد که کسی حدس زده باشد که جدیدترین نسخه از سری Gears of War از  استودیوی The Coalition در این فهرست جایی نداشته باشد و به‌جای آن، نسخه قبلی یعنی Gears 4 در فهرست قرار بگیرد. بازی Gears 4 اولین نسخه سری Gears of War است که تمرکز خود را از شخصیت‌ مارکوس فینیکس و تیم دلتا تغییر داده و با شخصیت‌های دیاز، دل و J.D. Fenix (‏پسر مارکوس) این سری را دنبال می‌کند. Gears 4 شامل بخش کمپین داستانی، بخش چند نفره و برخی تغییرات در بخش مورد علاقه طرفدران قدیمی بازی یعنی Horde است که می‌تواند صدها ساعت بازیکنان را سرگرم  کند. با وجود بخش‌های مختلف و جذابی که در این بازی وجود دارد اما فضای بسیار زیادی از هارد یا SSD شما را اشغال می‌کند. این بازی برای نصب به حدود ۱۱۷ گیگابایت فصای خالی نیاز دارد که نسبت به Gears 5 در کنسول ایکس باکس سری ایکس ۲۲ گیگابایت بیشتر است.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین بازیهای رکوردی برای پلتفرم های مختلف

Quantum Break

با وجود اینکه از انتشار بازی Quantum Break ساخته استودیوی Remedy Entertainment نزدیک به پنج سال می‌گذرد ولی این بازی در این فهرست وجود دارد؛ آن هم درحالی‌که یک تجربه تک نفره را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد. Quantum Break داستان جک جویس را روایت می‌کند. برخی از جلوهای بصری، فیزیک با کیفیت و همچنین مکانیک‌های مبتنی برای دستکاری زمان، به وضوح مشخص می‌کند که برای یکپارچگی همه آن‌ها، بازی نیازمند سیستمی قدرتمند است.

ادغام بازی Quantum Break با کات‌سین‌هایی به سبک سریال‌های تلوزیونی حجم بازی را به‌شدت بالا برده است. این مورد باعث گسترده‌تر شدن روایت بازی شده است و درواقع با انتخاب‌هایی که در طول بازی انجام می‌دهید روند بازی تغییر می‌کند، بنابراین برای برخی از صحنه‌های بازی باید چندین بار فیلم‌برداری صورت می‌گرفت. همه این موارد باعث شده تا کوانتوم بریک هم از پرحجم‌ترین بازی‌های تاریخ باشد.

Call of Duty Black Ops: Cold War

با هر نسخه جدید از سری Call Of Duty که به‌صورت سالانه منتشر می‌شوند، حجم‌ آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند. جدیدترین نسخه از این سری که توسط استودیوی Treyarch ساخته شده است این روند را ادامه می‌دهد. Call of Duty Black Ops: Cold War دارای یک بخش داستانی، بخش چندنفره و قسمت زامبی است و حجمی حدود ۱۶۵ گیگابایت دارد. شاید این حجم از بازی کمی عجیب به‌ نظر برسد اما این حرف کمی بی‌انصافانه است.

شما در Call of Duty Black Ops: Cold War سه حالت مختلف را در اختیار دارید که هرکدام بافت‌های به‌شدت با کیفیتی دارند. صد البته که اگر بازی فشرده‌سازی بهتری داشت و حجم کلی آن و حجم آپدیت‌هایش معقول‌تر بود، باعث رضایت بیش‌تر گیمر‌ها هم می‌شد اما خب حداقل باید به این نکته توجه داشت که بازی، با کیفیت و بهینه‌سازی خوبی اجرا می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *