آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

نکات مهم عکاسی در گردشگری خانوادگی

عکاسی در گردشگری خانوادگی

تعطیلات نوروز همچنان ادامه دارد و ممکن است بسیاری این تعطیلات را فرصتی مناسب برای گردش و تفریح خانوادگی بدانند. عکس گرفتن یکی از بهترین راهای ثبت لحظات خوب است. در این بخش می خواهیم به نکات مهم عکاسی در گردشگری خانوادگی اشاره کنیم.

عکاسی در گردشگری خانوادگی

نقاط مورد نظرتان برای عکاسی را بیابید

اگر در تعطیلات خانواده، عکاسی مناظر از اولویت‌های شماست بهتر است برای تحقیق در مورد مکان هایی که قصد دیدنشان را دارید کمی وقت بگذارید. بهترین نقاطیر اکه قصد عکس برداری از آنها را دارد تعیین کنید و مسیر سفر را بر اساس آن تعیین کنید. اگر پیش از شروع سفر به برنامه ریزی نپردازید ممکن است اکثر موقعیت‌های عکاسی را از دست بدهید.

باید دوباره تأکید کنیم که این برنامه ریزی تا حدود زیادی به نوع تعطیلات خانوادگی و هدف شما از سفر بستگی دارد. اگر نمی خواهید عکاسی از مناظر و خانواده بر برنامه سفرتان تأثیر بگذارد لازم نیست برای آن برنامه ریزی کنید؛ در غیر این صورت بهتر است که با برنامه ریزی درست و تحقیق در مورد مکان‌های دیدنی، ثبت تصاویری به یادماندنی را تضمین کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین دوربین های مبتدی نیکون

برای بهترین موقعیت عکاسی برنامه ریزی کنید

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که اغلب عکس‌های ثبت شده در تعطیلات خانوادگی چنگی به دل نمی زنند آن است که این عکس‌ها در زمان مناسب و با نور کافی گرفته نشده اند. اغلب عکس‌های تعطیلات در وسط روز و زمانی که در نقطه خاصی هستید گرفته می شود.

اگر می خواهید بهترین عکس‌های ممکن را از تعطیلات خانوادگی خود ثبت کنید بهتر است زمان مناسبی را در طول روز انتخاب کنید که این موضوع نیز بر برنامه ریزی سفر شما تأثیر خواهد گذاشت. به طور کلی در طول روز در هنگام طلوع یا غروب خورشید یعنی زمانی که اغلب مسافران در حال انجام کارهای دیگر هستند بهترین نور مناسب عکاسی بر زمین می‌تابد. بنابراین اگر عکس برداری از مقاصد سفر برای شما مهم است باید برنامه خود را طوری تنظیم کنید که در زمان و مکان مناسبی در طول روز و با وجود نور کافی، این کار را انجام می دهید.

تحقیق در مورد مکان‌های دیگر در منطقه

زمانی که برای گذران تعطیلات خانوادگی به مکان خاصی می روید احتمالاً نقاط گردشگری دیگری نیز در نزدیکی مقاصد اصلی تان وجود دارند. قبل از شروع سفر در این زمینه تحقیق کنید و ببینید که چه جاذبه‌های دیگری در این مناطق وجود دارد. احتمالاً با کمی تلاش بیشتر می توانید موقعیت‌های عکس برداری بهتری نیز در آن مکان‌ها بیابید.

این مطلب را هم ببینید
بررسی گیمبال دوربین دی جی آی DJI RSC 2 Gimbal Stabilizer

عکس‌های ثبت شده را منظم کنید

معمولاً بعد از تعطیلات خانوادگی، دوربین شما حاوی صدها و شاید هزاران عکس جور و واجور خواهد بود. هر چه عکس‌های بیشتری بگیرید اهمیت منظم کردن آنها نیز دوچندان می شود. منظم کردن عکس‌ها به شما کمک می کند که مکان‌ها و زمان‌های دقیق عکس‌ها را به خاطر بسپارید و از تلف کردن وقت پس از تعطیلات خانوادگی بپرهیزید.

راه‌های مختلفی برای مرتب کردن عکس‌های سفر وجود دارد ولی تنها نکته حائز اهمیت آن است که بهترین روش ممکن را برای خود انتخاب کنید. اگر دوربین عکاسی شما دارای تکنولوژی مکان‌یابی GPS سرخود است می‌توان از این قابلیت برای اطمینان از یادآوری مکان عکس‌ها استفاده کرد. ولی باید بدانید که استفاده GPS در هنگام عکاسی مصرف باتری دوربین را بیشتر می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *