آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

چالش های عکاسی عروسی و نحوه روبرو شدن با آنها

چالش های عکاسی عروسی

برای برگزاری مراسمی جذاب و عاشقانه باید برنامه ریزی مناسبی داشت تا همه ی مراحل برگزاری جشن به خوبی برگزار شود. عکاسی عروسی نیز  از مراحلی است که زوج ها حساسیت زیادی در مورد آن دارند و می خواهند به بهترین شکل برگزار شود تا خاطرات زیبای عروسی به خوبی ثبت شود. در این بخش می خواهیم به بررسی چالش های عکاسی عروسی و نحوه روبرو شدن با آنها بپردازیم.

مدیریت چالش های عکاسی عروسی

کمبود وقت

برنامه زمانی عکاسی مراسم عروسی باید طوری تنظیم شود که هرکسی بتواند طبق آن زمان‌بندی در مراسم پیش برود. این کار باعث می‌شود تمام جزئیات و افراد مهم در عکس‌ها حضورداشته باشند. متأسفانه، کمبود زمان و یا نداشتن وقت کافی برای عکاسی موجب ایجاد استرس برای همه می‌شود. هم برای عروس و داماد و هم برای خود شما و گروهتان.

اگر با کمبود زمان مواجه هستید، اولین کاری که باید قبل از هر چیزی انجام دهید این است که حتماً به مشتری‌تان اطمینان دهید که نگران چیزی نباشد و همه‌چیز تحت کنترلتان است و این نوع اتفاق‌ها در روز عروسی کاملاً رایج است (واقعا هم هست). همچنین آن‌ها را مطمئن کنید که بعداً در زمان دیگری همه‌چیز را حل خواهید کرد و تا حد ممکن برای حل این مشکل پیشنهادهای خوبی ارائه بدهید.

اگر قرار است از همراهان و ساقدوش‌های عروس و داماد عکاسی کنید و او خیلی دیر کرده است، به هیچ‌وجه زمان را از دست ندهید و از فرصت استفاده کنید تا از افراد دیگری که می‌خواهند با عروس و داماد عکس بگیرند عکاسی کنید و یا به سبک عکس‌های خبرنگاری، تصاویر اتفاقی از حضار بگیرید. مهم نیست که این کار شما ایرادی داشته باشد یا نه، بلکه مهم ادامه دادن کارتان و گرفتن عکس از آنها است.

این مطلب را هم ببینید
دوربین لومیکس S5 پاناسونیک معرفی شد

اتلاف وقت زیاد

معمولاً به‌ندرت این اتفاق می‌افتد که عکاسی مراسم عروسی با اتلاف وقت زیادی توسط عروس و داماد مواجه شوند. خصوصا زمانی که عکاسی پیشکاری می‌کنید و عروس در حال آماده شدن توسط ساقدوش‌ها است. در نظر داشت که این رویداد آن‌چنان غیرممکن هم نیست و شما همیشه باید برای این قضیه آماده‌ باشید. معمولاً این اتلاف وقت زمانی اتفاق می‌افتد که شما آماده‌اید تا عکس‌هایی از عروس و داماد به همراه ساقدوش‌ها بگیرید اما یکی از آن‌ها حضور ندارند و باید منتظر حضور هر دوی آن‌ها شوید. بااینکه تحمل کردن این اتلاف زمان و صبور بودن کار بسیار سختی نیست، اما همیشه حواستان باشد که در آن لحظه چگونه این موضوع را مدیریت می‌کنید. برای مثال فرض کنید که مثل دست‌فروش‌ها وسط زمین ولو شده‌اید و منتظر آمدن عروس هستید. بالطبع این نمی‌تواند وجهه خوبی برای شما به‌عنوان یک عکاس حرفه‌ای داشته باشد.

ضطراب شدید عروس در روز مهم زندگی‌اش

من مایل نیستم برای توصیف این میزان استرس زیاد عروس از صفاتی که شایسته عروس‌ها نیست استفاده کنم، چرا که این کار عادلانه و اخلاقی نیست. اما شما باید بدانید که آن‌ها در این روز واقعاً با حجم عظیمی از فشار عصبی دست ‌و پنجه نرم می‌کنند. در ایران کاملا برخلاف عکاسی مراسم عروسی در کشور های اروپایی، روز عروسی معمولاً جزءِ یکی از روزهای پرتنش و پر از اضطراب هر عروسی محسوب می‌شود و در این روز عروس‌ها قبل از اینکه وارد سالن اصلی برگزاری مراسم عروسی شوند، مضطرب و پر از استرس می‌شوند.

از آنجا که هنوز خیلی از عروس و داماد‌ها در کشور ما دوست ندارند عکاسی پیشکاری انجام دهند، مهم نیست که عروس و داماد تا چه حد آماده باشند، شما باید در نظر داشته باشید که اکثر عروس‌ها در چنین شرایطی بسیار مضطرب خواهند بود و باید این قضیه مهم را همیشه مد نظر داشته باشید و به هیچ وجه با آنها برخورد نکنید. چالش های عکاسی عروسی

اگر با چنین شرایطی مواجه شدید به‌ هیچ‌ وجه او را متوجه اضطرابش نکنید. چرا که با این کار اوضاع را بدتر خواهید کرد. اگر عروس خیلی استرس داشته باشد و این اضطراب کاملاً در چهره او بدیهی است و یا حتی عصبانی است و مدام به همه چیز گیر می‌دهد، بازهم سعی کنید به چیز دیگری اشاره کنید. مثلاً از لباس زیبای او و یا ظاهر زیبایش تعریف کنید و حواسش را پرت کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین دوربین های مبتدی نیکون

گوشزد کردن خانواده و یاددادن کارتان به شما

متأسفانه، مهم نیست که چقدر شما زحمت بکشید و یا در طول مراسم چند ساعت مشغول کار بی‌وقفه باشید. شما بدون شک حداقل یک‌بار این تجربه را خواهید کرد که یکی از اعضای خانواده عروس یا داماد و یا یکی از دوستان و آشنایان آن‌ها به شما کار خودتان را یاد خواهند داد که چگونه عکس بگیرید و چه ‌کاری بکنید و چه ‌کاری را انجام ندهید.

هرگاه که با چنین رویدادی مواجه شدید به‌هیچ‌عنوان با آن‌ها بد برخورد نکنید و یا به‌طور طعنه‌آمیزی صحبت نکنید که نیازی نمی‌بینید کسی حرفه‌تان را به شما یاد بدهد و… بلکه با یک لبخند از آن‌ها بابت پیشنهادی که داده‌اند تشکر کنید و به آن‌ها خاطرنشان کنید که مثلاً چندین سال در مراسم عروسی‌های متعددی عکاسی کرده‌اید و به‌اندازه کافی در گرفتن عکس‌های عروسی تجربه‌ دارید و نیازی نیست که آن‌ها نگران چیزی باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *